کد خبر: ۳۷۴۸۲۹
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی ایران جزئیات ۱۰ تخلف هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران را اعلام کرد و خواستار توضیح در این باره شد.
جزئیات ۱۰ تخلف مالی اتاق بازرگانی ایران
در بخشی از نامه حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خطاب به شافعی آمده است؛

.. همانگونه که مطلع هستید هیئت نمایندگان ایران به مثابه مجمع عمومی اتاق بوده و اختیار قانونی بررسی و تصویب گزارش عملکرد مالی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی را طبق قانون تجارت بر عهده دارند. اما بر اساس شکایات واصله به این کمیسیون نسخه‌ای از گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای عملکرد سال ۹۹ به اعضای نمایندگان اتاق تهران ارائه نشده و تخلفاتی به شرح زیر مشتمل بر؛

۱-تجاوز از سقف بودجه مصوب به میزان ۳۰ میلیارد تومان.

۲-تغییر عناوین حق مشاوره و حق‌الوکاله به حق حضور در جلسه و عدم ارائه لیست دریافت کنندگان.

۳- هزینه کرد ودایع ۲۸ میلیارد ریالی و اجاره ۱۹۴ میلیون تومانی جهت اعضا هیئت رئیسه مقیم علی‌رغم افتخاری بودن عضویت و فعالیت در هیئت رئیسه.

در پایان نامه ۱۰ بندی شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرده: لازم است در اسرع وقت ضمن ارسال یک نسخه از گزارش عملکرد مالی سال ۹۹ و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به‌همراه یادداشت‌های توضیحی، این کمیسیون را از دلایل توجیهی موارد ۱۰ گانه فوق آگاه کنید.
 
جزئیات ۱۰ تخلف مالی اتاق بازرگانی ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: