April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

این روزها بازار ارزهای دیجیتال به شدت داغ است و اکثر افراد با سرمایه‌ گذاری در این بازار قصد دارند سود خوبی به دست بیاورند. تنوع انواع ارز دیجیتال زیاد است و در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. با استقبال زیاد و گسترده مردم روز به روز به تعداد این نوع ارز افزوده می‌شود‌. قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باید بدانید که دلیل تنوع زیاد این ارزها چیست و چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ آیا می‌دانید که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بازارهای ارزهای دیجیتال کدام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع ارز دیجیتال، کاربرد کیف پول دیجیتال و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری صحبت کنیم و در نهایت نحوه ثبت نام در بایننس به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال را توضیح دهم.

 دلیل اهمیت انواع ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایای زیاد ارزهای دیجیتال مانند کمک به حذف واسطه‌ها، کاهش هزینه‌ها، امنیت بالا، عدم وجود کلاهبرداری و تقلب، عدم شناسایی هویت طرفین معامله باعث شده است که این رمز ارزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. اولین ارزی که وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و با افزایش ناگهانی قیمتش در سال 2018 مورد توجه قرار گرفت، بیت کوین بود. بعد از بیت کوین رمز ارزهای دیگری مانند اتریوم، لایت کوین و غیره نیز وارد بازار شدند. رمز ارزها ماهیت فیزیکی ندارند و در بستر اینترنت به صورت دیجیتالی معامله می‌شوند‌. بسیاری از کشورها در سال‌های اخیر تصمیم گرفته‌اند که استفاده از ارزهای دیجیتال را به صورت قانونی به تصویب برسانند. کاربردها و ویژگی‌های هر یک از رمز ارزها به سهولت معاملات کمک زیادی می‌کند. در بخش‌های بعدی به بررسی کاربرد هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت‌.

معرفی دسته بندی انواع ارز دیجیتال

  • پول‌های دیجیتال

پول‌های دیجیتال یکی از انواع ارزهای دیجیتال هستند که عملکرد آن‌ها دقیقا مثل پول واقعی است؛ به طوری‌که می‌توان با استفاده از آن‌ها به سرمایه‌ گذاری، خرید، ذخیره، انتقال و غیره پرداخت. به دلیل عدم داشتن ماهیت فیزیکی جا به جایی پول‌های دیجیتال بسیار راحت است و به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارند. عواملی مانند امنیت بسیار بالا باعث افزایش استفاده از روش‌های مختلف برای استخراج این نوع پول شده است‌. انواع مختلف پول‌های دیجیتال شامل بیت کوین، ورت کوین، لایت کوین، نانو، دوژ کوین و غیره می‌باشند که به طور غیرمتمرکز در شبکه بلاک چین فعال هستند.

از بین تمام پول‌های دیجیتال بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود و افراد زیادی از سال 2018 با هدف کسب سود بالا سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص داده‌اند. هیچ یک از ارزهایی که نام برده شد قابل هک شدن نیستند و امنیت بسیار بالایی دارند. پول‌های دیجیتال نیز به دو گروه ارزهای دیجیتال ثابت یا stablecoin و ارزهای دیجیتال امن یا pravicy تقسیم می‌شوند. رمز ارزهای ثابت، پشتوانه هستند و امنیت بالایی در برابر نوسان قیمت‌ها دارند. معروف‌ترین و پرطرفدارترین ارز دیجیتال ثابت تتر یا USDT نام دارد. رمز ارزهای امن نیز در زمان معامله هویت طرفین را مشخص نمی‌کنند و شامل مالیات نمی‌شوند. این نوع ارز برای معاملاتی با حجم بسیار بالای وجه، مقرون به صرفه است. معروف‌ترین انواع ارز دیجیتال امن نو کوین، زی کش، مون رو، زن کش نام دارند.

  • ارزهای دیجیتال پلتفرمی

 دسته دیگری از انواع ارز دیجیتال بر پایه بلاک چین که یک قرار هوشمند به شمار می‌روند، ارزهای دیجیتال پلتفرمی می‌باشند. در واقع رمز پایه‌ای فعالیت در شبکه بلاک چین توسط این ارزها ارائه می‌شود‌. مزایای استفاده از پلتفرم‌ها عبارتند از: حذف کردن واسطه در معامله و کاهش هزینه‌ها، امنیت بسیار بالا به دلیل وجود کدهای دیجیتال پیچیده در قراردادهای هوشمند، ایجاد آپ‌های DAapp یا غیرمتمرکز. در این میان اتریوم اولین ارز دیجیتال پلتفرمی است که پس از بیت کوین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است‌. اتریوم در واقع نرم افزاری غیرمتمرکز و قابل برنامه‌ریزی است که به کاربران اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند خود را در شبکه بلاک چین انجام دهند. علاوه بر اتریوم می‌توان به نئو، ای او آس و کاردانو اشاره کرد.

  • ارزهای دیجیتال مالی

قسمت بزرگی از انواع ارز دیجیتال شامل ارزهای دیجیتال مالی است‌. با استفاده از این نوع ارز فعالیت مالی با حذف شدن واسطه‌ها و کاهش هزینه‌ها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود‌. ارزهای دیجیتال مالی شامل ارزهای دیجیتال پرداخت، ارزهای دیجیتال صرافی‌ها، ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری، ارزهای دیجیتال قرض و وام، ارزهای دیجیتال جذب سرمایه و ارزهای دیجیتالی بیمه می‌باشد. ارزهای دیجیتال پرداخت مانند ریپل، استلار لومنز و اومیسگو پلتفرم‌هایی هستند که به وسیله کیف پول دیجیتال باعث حذف واسطه‌ها شده و هزینه معاملات را کاهش می‌دهند. همه افراد برای نگهداری از سرمایه و انجام تراکنش‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به کیف پول دیجیتال احتیاج دارند.

ارزهای دیجیتال صرافی پرکاربردترین ابزار‌ها برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند و به سه گروه هم کنش پذیر، متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. فعالیت ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری مانند مث، کریپتو 20 و ایکونومی نیز به صورت غیرمتمرکز و در بستر بلاک چین با حذف واسطه‌ها و کاهش‌ هزینه‌ها همراه است. ارزهای دیجیتال قرض و وام مانند ات لند و ریپیو کردیت نتورک هم برای ارائه وام غیرمتمرکز و بدون واسطه در بستر بلاک چین کاربرد دارد. ارزهای دیجیتال جذب سرمایه مانند کیک آی سی او پلتفرمی است که امکان جذب پول و سرمایه را به صورت غیرمتمرکز و با کمک شبکه بلاک چین فراهم می‌سازد. برای بیمه کردن غیرحضوری قراردادهای هوشمند در شبکه بلاک چین از ارزهای دیجیتال بیمه مانند بایت بال استفاده می‌شود.

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با ثبت نام در بایننس

برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتال و فعالیت در این بازار باید در یک صرافی معتبر و مطمئن مانند بایننس ثبت نام کنید. جهت ثبت نام در بایننس مراجعه به سایت دانشگاه کسب و کار با آدرس اینترنتی http://businessuni.net/ را پیشنهاد می‌کنیم. با توجه به تحریم‌هایی که بر علیه ایران صورت گرفته اکثر صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و امکان اینکه دارایی‌های یک کاربر ایرانی در این صرافی‌ها بلوکه شود، وجود دارد. برای ثبت نام و آغاز فعالیت و انجام معامله با انواع ارز دیجیتال در صرافی‌هایی مانند بایننس باید احراز هویت انجام دهید. به این نکته نیز توجه کنید که برای ثبت نام در بایننس به هیچ وجه IP ایران را وارد نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با کارشناسان سایت دانشگاه کسب و کار تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: