April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۴۹۰۷
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
0
عربستان در ماه فوریه ۷.۳۰۷ میلیون بشکه در روز نفت خام به بازار‌های جهان صادر کرده که بالاترین میزان صادرات عربستان از آوریل ۲۰۲۰ است.
افزایش صادرات نفت عربستان به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته
صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۰ و جنگ قیمت این کشور با روسیه رسید.

طبق آمار مؤسسه داده‌های نفتی جودی، عربستان در ماه فوریه ۷.۳۰۷ میلیون بشکه در روز نفت خام به بازار‌های جهان صادر کرده است. این رقم بالاتر از ۶.۹۹۶ میلیون بشکه صادر شده در ماه ژانویه و بالاترین میزان صادرات عربستان از آوریل ۲۰۲۰ است.

صادرات نفت خام عربستان برای اولین‌بار از آغاز بحران کرونا و جنگ قیمت با روسیه در ماه مارس و اوایل آوریل ۲۰۲۰، از ۷ میلیون بشکه در روز گذشته‌است. عربستان در آن زمان پس‌از شکست در توافق با اوپک پلاس جهت پاسخ به کاهش تقاضا در بحبوحه بحران کرونا، بازار را از نفت پر کرده بود.

عربستان تولید نفت خود را هر ماه ۱۰۰ هزار بشکه در روز طبق قرارداد اوپک پلاس افزایش داده‌است. این کشور در چند ماه منتهی به فوریه ۲۰۲۲، افزایش چندانی در تولید ماهانه خود نداشت، اما بین ژانویه و فوریه بیش‌از ۳۰۰ هزار بشکه در روز بر تولید خود افزود. قیمت بالای نفت و بهبود تقاضا از عوامل مؤثر بر افزایش صادرات نفت عربستان در ماه فوریه بوده‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: