کد خبر: ۳۷۴۹۷۲
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
0
شهردار تهران با بیان اینکه در ساخت بزرگراه‌ها با اصلاح ۹۸ تقاطع می‌توان ۷۲۰ کیلومتر راه شهروندان را کوتاه کرد، گفت: هم‌اکنون ۶۷ درصد زباله تهران در حال دفع شدن است.
کوتاه شدن راه شهروندان با اصلاح ۹۸ تقاطع
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نفت و شهرداری تهران صبح امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جواد اوجی وزیر نفت به امضا رسید.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، دستیابی به اهداف چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴، همکاری در تدوین و پیاده‌سازی الزامات، استانداردها، مقررات ملی و طرح‌های جامع به منظور کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها، همکاری در زمینه پژوهش، نظارت، اجرا، سرمایه‌گذاری و راهبری مجموعه‌ای از طرح‌ها و پژوهش‌های کاهش مصرف سوخت و آلایندگی‌های محیط زیست، ارتقای شاخص بهره‌وری انرژی در حوزه‌های حمل و نقل، ساختمان و صنایع مرتبط از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

از دیگر اهداف این تفاهم نامه می‌توان به کمک به اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور و همکاری جهت فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغ و ترویج در مورد اصلاح الگوی مصرف انرژی اشاره کرد.

زاکانی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با وزارت نفت با بیان اینکه ثمره امضای تفاهم با وزارت نفت کاهش آلودگی هوا و آسایش شهروندان تهرانی است، گفت: نمی‌توان کلاف سردرگم مشکلات تهران را جز با تفاهم و همکاری حل کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت مشارکتی اصل مهمی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، گفت: مشارکت با مردم، نخبگان و دستگاه‌های دولتی برای حل و فصل مشکلات شهر تهران در دستور کار است و اهمیت این تفاهم یک محیط‌زیست پاکیزه و آسایش برای شهروندان تهرانی است.

وی تاکید کرد: برای آنکه از امکانات و سرمایه‌های کشور در بهترین شکل استفاده کرد. موضوع انرژی موضوع بسیار مهمی است.

زاکانی با اشاره به اینکه با همکاری مشترک در تلاش برای فراهم آوردن زیرساخت‌های امورات دانش‌بنیان هستیم، اظهار کرد: در همکاری مشترک می‌توان نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی مدیریت کرد؛ و می‌توان به محیط‌زیست بهتر و هوای پاک امیدوار بود.

وی تصریح کرد: در ساخت‌وساز شهری نیز باید به استاندارد‌های بالا برای مصرف کمینه انرژی و نگهداشت آن اهتمام ورزید.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در ساخت بزرگراه‌ها با اصلاح ۹۸ تقاطع می‌توان ۷۲۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه کرد. یک ثمره آن کاهش مصرف سوخت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردمی و شهرداری تهران عمیقاً به تسهیل زندگی مردم معتقد است، گفت: امیدواریم با همکاری با وزارت نفت بتوان آسایش و گشایش را برای زندگی مردم فراهم کرد.

زاکانی بعد چهارم این تفاهم را در حوزه «تولید انرژی» عنوان کرد و گفت: به‌طور مثال در حوزه پسماند، با طلای کثیف مواجه هستیم. البته که از زباله‌ها می‌توان انرژی تولید کرد و در این زمینه مشارکت داشت.

شهردار تهران در پایان اذعان کرد: هم‌اکنون ۶۷ درصد زباله تهران در حال دفع شدن است. در حالی که باید از آن استفاده کرد و فقط ۱۰ درصد آن را معدوم کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: