کد خبر: ۳۷۵۰۲۴
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
0
دو فضانورد روسی، در خارج از ایستگاه فضایی شروع به پیکربندی بازوی رباتیک جدید اروپایی کردند.
بازوی رباتیک جدید اروپایی پیکربندی می‌شود
روز گذشته، مهندسان پرواز اکسپدیشن ۶۷، اولگ آرتمیف و دنیس ماتویف، در طی یک پیاده روی فضایی بازوی رباتیک جدید اروپایی را پیکربندی کردند. این فضانوردان، هر دو از شرکت فضایی فدرال روسیه، ساعت ۱۱ صبح از ایستگاه فضایی روسیه خارج شدند.

به گزارش سایت space؛ این دو فضانورد پس از پرتاب، به سمت ماژول آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا (مکانی که بازوی جدید از زمان پرتاب با ماژول در آنجا نصب شده بود؛ رفتند.) پیش بینی می‌شود، پس از پیکربندی، بازوی رباتیک اروپا اولین دستگاهی خواهد بود که می‌تواند نمای بیرونی بخش روسی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سرویس دهد.

براساس گزارش‌ها، این دو فضانورد در ابتدای ماموریت خود یک پنل کنترل به بازوی رباتیک در قسمت بیرونی متصل کردند. به گفته فضانوردان، قرار است این بازو یک رابط برق EVA Man (EMMI) دریافت کند. آرتمیف و ماتویف همچنین پوششی را از آرنج ERA برداشتند و سه نرده برای سهولت ماموریت روی بازو و اطراف آن نصب کردند.

پیکربندی بازوی رباتیک اروپایی

فضانوردان وظایف خود را با نصب یک آداپتور ایستگاه کاری قابل حمل در نزدیکی بازو انجام دادند، که برای نگهداری محموله‌ها قبل از اینکه توسط بازو به نقاط مختلف خارج از ایستگاه منتقل شوند، استفاده می‌شود. آرتمیف و ماتویف در ساعت ۵:۳۷ بعد از ظهر دوباره وارد ماژول پویسک شده و راهپیمایی فضایی خود را به پایان رساندند.

گفتنی است که دیروز، چهارمین ماموریت حرفه‌ای فضایی آرتمیف و اولین برای ماتویف بود. آرتمیف اکنون در مجموع ۲۶ ساعت و ۵۷ دقیقه ددر فضا کار کرده است. این دو فضا نورد، قرار است یک پیاده روی فضایی دیگر را در روز پنجشنبه انجام دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: