کد خبر: ۳۷۵۰۲۵
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
0
شاید شما هم مشکل بینایی دارید و دنبال راه حلی برای رهایی از آن هستید! دغدغه عمل چشم و هزینه های سرسام آور آن باعث شده به سراغ آن نروید

روش‌های متعددی برای اصلاح عیوب انکساری وجو دارد.

عمل چشم یک درمان رایج برای مشکلات بینایی است؛ این روش‌ها می‌توانند به تصحیح عیوب انکساری کمک کنند. هدف از جراحی انکساری چشم، کاهش یا حتی پایان نیاز شما به عینک یا لنز تماسی است.

انواع عمل‌های مهم چشم برای رفع عیوب انکساری و هزینه آن‌ها

عیوب انکساری، مشکلات بینایی هستند که عمدتاً به دلیل قرنیه‌ای که شکل کاملی ندارد یا چشمی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از حد طبیعی است، ایجاد می‌شوند که معمولا با عمل چشم، درمان می‌‌شود. قرنیه قسمت شفاف جلوی چشم است که امواج نور را خم و سپس متمرکز می‌کند. عیوب انکساری باعث می‌شود نور ساطع شده از یک جسم، روی شبکیه متمرکز نشود. این اختلال باعث تار شدن تصویر شده و در پی آن عیوب انکساری رخ می‌دهد.

4 نوع عیوب انکساری وجود دارد:

  • نزدیک بینی

در این اختلال، اشیاء نزدیک واضح به نظر می‌رسند اما اجسام دور تار هستند. همچنین در این حالت، قرنیه شما بیش از حد معمول خمیده شده است و تصاویر به جای تمرکز بر روی شبکیه در جلوی آن متمرکز می‌شوند.

  • دوربینی 

شما می‌توانید اجسام دور را به وضوح ببینید. اما اشیاء از نزدیک تار هستند. این شرایط زمانی به وجود می‌آید که چشم کوچک‌تر از حد معمول بوده و یا اینکه قرنیه خیلی صاف است.

  • آستیگماتیسم

اشیاء در هر فاصله‌ای که باشند، تار به نظر می‌رسند. قرنیه، عدسی و یا هر دو به گونه‌ای شکل گرفته‌اند که تصاویر به شدت روی شبکیه متمرکز نمی‌شوند.

  • پیرچشمی 

در این حالت، چشم توانایی خود را برای تغییر تمرکز به دلیل روند طبیعی پیری از دست می‌دهد. این اتفاق اغلب در سنین 40 تا 50 سالگی رخ می‌دهد. جراحی انکساری نمی‌تواند این مشکل را اصلاح کند اما می‌تواند دید از راه دور را واضح‌تر کند. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد هر جراحی بخوانید.

لیزیک و هزینه آن

عمل لیزیک برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم است. در این روش قرنیه را با لیزر اگزایمر تغییر شکل می‌دهند. لیزیک جایگزین بسیاری از روش‌های جراحی انکساری چشم شده است. این جراحی با استفاده از لیزر سرد اگزایمر و با کنترل کامپیوتر انجام می‌شود. همچنین از یک تیغه کوچک به نام میکروکراتوم یا لیزر فمتوثانیه استفاده می‌کند. جراح با استفاده از ابزارها، فلپ را در مرکز قرنیه برش می‌دهد و لایه نازکی از بافت را با استفاده از لیزر اگزایمر بر‌می‌دارد. این کار باعث صاف شدن قرنیه می‌شود. همچنین فلپ بدون بخیه تعویض می‌شود و در عرض چند دقیقه دوباره به قرنیه می‌چسبد. هزینه‌های عمل لیزیک بسته به دستمزد و تجربه پزشک معالج، کلینیکی که در آن عمل می‌کنید و درجه سختی آن متفاوت است.

شناخته‌شده‌ترین روش برای اصلاح بینایی، لیزیک چشم است.

عمل PRK و هزینه آن

این جراحی با همان لیزر اگزایمری که برای لیزیک استفاده می‌شود انجام می‌گیرد. عمل PRK برای تغییر شکل قرنیه و در جهت اصلاح نزدیک بینی خفیف تا متوسط است. پرتو لیزر اگزایمر با برداشتن مقادیر کمی از بافت - از سطح بیرونی - قرنیه را تغییر شکل می‌دهد. در این روش از رایانه برای نقشه‌برداری از سطح چشم استفاده می‌شود. همچنین محاسبه می‌کند که چه مقدار بافت باید برداشته شود؛ این جراحی معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد. هزینه عمل PRK نیز به مواردی همچون دستمزد پزشک جراح، کلینیک یا بیمارستانی که در آن عمل انجام می‌گیرد و نوع عمل شما مربوط می‌شود.

لازک و هزینه آن

LASEK مخفف عبارت Laser Assisted Sub-Epithelial Keratectomy است. اگر قرنیه نازک یا شرایط پزشکی دارید که انجام جراحی لیزیک را برای شما غیرممکن می‌کند، لازک انتخاب بهتری است. در طی جراحی لازک چشم، فقط از یک پرتو لیزر برای اصلاح دید شما استفاده می‌شود (به جای دو لیزر که در لیزیک استفاده می‌شود).هزینه عمل نیز به پارامتر‌های مختلفی نظیر نوع جراحی، دستمزد پزشک، تجربه جراح، مکانی که در آن عمل می‌کنید و سایر عواملی که می‌توانند در این زمینه دخیل باشند بستگی دارد. 

اپی لیزیک و هزینه آن

اپی لیزیک شکل صلاح شده‌ای از عمل لازک است و تنها در روشی که برای ایجاد فلپ اپیتلیال استفاده می‌شود متفاوت است. مانند لازک، در اپی لیزیک  نیز فلپ اپیتلیال بسیار نازکتر از فلپ به سبک لیزیک است و پس از اصلاح بینایی جایگزین می‌شود. اما برای برداشتن فلپ از ابزار جراحی خاصی به نام جداکننده اپیتلیال استفاده می‌شود. در مورد هزینه اپی لیزیک می‌توانید دستمزد و سایر هزینه‌ها را از پزشک خود جویا شوید. زیرا هزینه این نوع جراحی، مقدار ثابتی ندارد و تماماً به پارامترهای به کار رفته بستگی دارد. 

کاشت لنز و هزینه آن

کاشت لنز داخل چشمی جایگزینی مصنوعی برای عدسی چشم شما است که بخشی از جراحی رفع آب مروارید محسوب می‌شود. ایمپلنت کاشت لنز داخل چشمی یا IOL از پلاستیک شفاف ساخته شده است و اندازه آن تقریباً یک سوم یک سکه است و چندین نوع مختلف دارد:

IOL مونوفوکال: برخلاف لنز طبیعی شما که می‌تواند برای کمک به تمرکز چشم شما کشیده یا خم شود، این ایمپلنت در یک فاصله ثابت متمرکز می‌ماند.

ایمپلنت چند کانونی: مانند عینک‌هایی با لنزهای دو کانونی یا پیش‌رونده، این لنز مناطقی دارد که به شما کمک می‌کند اشیا را در فواصل مختلف ببینید.

کاشت لنز، از روش‌های موثر و گران قیمت برای اصلاح عیوب چشم است.

IOL سازگار: این گزینه انعطاف‌پذیرتر بوده و بیشتر شبیه لنز طبیعی شما عمل می‌کند.

Toric IOL: این لنز آستیگماتیسم را کاهش می‌دهد و بنابراین برای اصلاح آن بعد از جراحی نیازی به عینک نخواهید داشت.

هزینه عمل کاشت لنز نیز بسته به روش انتخابی پزشک، دستمزد و مکانی که در آن جراحی می‌شوید، متفاوت است.

عمل فمتو اسمایل و هزینه آن

استخراج عدسی با برش کوچک (SMILE) یک گزینه درمانی عالی با لیزر برای بیماران مبتلا به نزدیک‌بینی، آستیگماتیسم و ​​همچنین کسانی است که نمی‌توانند لنز تماسی را تحمل کنند و خشکی چشم دارند. فمتو اسمایل با حداقل تهاجم فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا مشکل شما را اصلاح کند. تشخیص هزینه عمل فمتو اسمایل نیز بر عهده پزشک معالج است. 

سخن پایانی

انجام عمل‌های انکساری سبب می‌شود که برای همیشه از استفاده عینک یا لنزهای تماسی خلاص شوید. البته انتخاب پزشک در این نوع جراحی‌ها اهمیت زیادی دارد. در واقع می‌توان گفت نیم بیشتری از نتیجه عمل به تجربه پزشک بستگی دارد. ازاین‌رو به شما تاکید می‌کنیم تنها پزشکانی را انتخاب کنید که نسبت به آنها اطمینان کامل دارید. طبق بررسی‌های انجام شده دکتر مریم روشنی (https://dr-roshani.com) از جمله جراحان شناخت شده کشور است. ازاین‌رو با خیال راحت می‌توانید درمان چشمان خود را به ایشان بسپارید.

منبع: https://dr-roshani.com/surgery/1059

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: