کد خبر: ۳۷۵۰۴۵
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
0
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه تغییر مصوبه دستمزد شایعه است، گفت: شورای عالی کار در سال جاری جلسه رسمی نداشته است.

مصوبه افزایش دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟

محمدرضا تاجیک اظهار داشت: دیروز یک جلسه غیررسمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و موضوع جلسه هم در مورد تغییر دستمزد نبود بلکه در مورد معاش و امنیت شغلی کارگران و تدوین بسته حمایتی از اشتغال آفرینان بود. چه بسا که از شروع سال جدید به این سو چندین جلسه داشته‌ایم.

عضو کارگری شورای عالی کار افزود: به نظر می‌رسد برخی از کارفرمایان با شایعه به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و می‌خواهند امتیاز بگیرند. در حالی که اگر قرار باشد تغییری در مصوبه دستمزد ایجاد شود باید جلسه رسمی شورای عالی کار با محوریت بازنگری در دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران برگزار شود که تاکنون چنین چیزی نداشتیم.

وی ادامه داد: نکته مهم آن است که حتی اگر درخواستی در مورد بازنگری در دستمزد باشد نمایندگان کارگری این موضوع را نخواهند پذیرفت. از سویی دیگر نیز نمایندگان کارفرمایی تاکنون در تمام جلسات از نحوه افزایش دستمزد دفاع کرده‌اند و ما مخالفتی از طرف آنها ندیده‌ایم.

تاجیک در مورد اینکه آیا امروز جلسه دیگری برگزار خواهد شد، گفت: تا به همین لحظه هیچ خبری از برگزار جلسه نبوده است. بنابراین جلسه‌ای امروز برگزار نخواهد شد.

روز گذشته و در پی برگزاری جلسه‌ای بین وزیر کار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اخباری مبنی بر تغییر دستمزد سایر سطوح مزدی برای سال ۱۴۰۱ منتشر شد که تکذیبیه وزارت کار و نمایندگان کارگری را در پی داشت.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: