کد خبر: ۳۷۵۰۵۷
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
0
معاونت حقوقی رییس جمهور پیش‌نویس «لایحه مقابله با تحریم‌ها» را برای بررسی و تصویب در هیات وزیران به دولت ارایه کرد.
بررسی لایحه مقابله با تحریم‌ها روی میز دولت
 
در راستای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و خارجی علیه کشور و حمایت از قربانیان این تحریم‌ها و کاهش آثار آن‌ها بر جامعه، معاونت حقوقی رییس جمهور پیش‌نویس «لایحه مقابله با تحریم‌ها» را برای بررسی و تصویب در هیات وزیران، به دولت ارایه کرد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال وضع تحریم‌های یکجانبه و بین‌المللی مختلفی علیه کشورمان بوده‌اند که از جمله این تحریم‌ها می‌توان به تحریم‌های مالی همچون مصادره دارایی‌های دولت ایران در بانک‌های آمریکایی و بین‌المللی و ممنوعیت معاملات و مبادلات تجاری با ایران و نیز ممنوعیت هرگونه معامله برای توسعه صنعت نفت در ایران و صادرات نفت اشاره کرد. این تحریم‌ها به طور مسلم تأثیرات بسزایی در بخش‌های مختلف اقتصادی همچون تجارت، سرمایه‌گذاری، اشتغال و رشد اقتصادی در کشور داشته است.

در این راستا و به منظور مقابله و کاهش آثار تحریم‌های مذکور و حمایت از قربانیان تحریم‌ها از طریق وضع قوانین مناسب، پیش‌نویس «لایحه مقابله با تحریم‌ها» تهیه و برای سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه شده است.

لایحه مذکور پس از انجام مطالعات مرتبط و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری در راستای تأمین اهداف فوق تهیه و تدوین شده و در آن تلاش شده چارچوب اقدامات متقابل علیه رفتار‌های متخلفانه بین‌المللی برای خنثی‌سازی آثار تحریم در تجارت خارجی و حمایت از اتباع ایرانی متضرر از تحریم طراحی شود.

پیشنهاد یاد شده درحال حاضر در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مراحل بررسی کارشناسی را طی می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: