کد خبر: ۳۷۵۱۶۲
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
0
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه ‌و ‌محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، بزرگترین اقدام موثر دولت و مجلس در این سال‌ها و در کشور است و قطعا در تولید تاثیر مستقیم دارد.

تسهیل صدور مجوزها بزرگترین اقدام موثر مجلس و دولت است

هروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را از مصوبات بسیار تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: ضرورت تسهیل کسب مجوزها بر کسی پوشیده نیست؛ بیشترین مراجعات مردمی و بیشترین اعتراضات از طرف کسانی است که در حوزه تولید می‌خواهند کار کنند.

وی افزود: تولید برای ما اصالت دارد و هر ساله مقام معظم رهبری شعار سال را در راستای تولید اعلام می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشترین اعتراضات در روند گرفتن مجوزهاست؛ موانعی که تحت عنوان اتفاقات ناگوار، امضاهای طلایی، تاریک‌خانه ها، دلال‌ها و واسطه‌ها در مسیر دستیابی متقاضیان مجوزهای کسب‌وکار به نتیجه و هدف قرار می‌گیرند، برطرف خواهند شد.

وی با تصریح این موضوع که مجلس به درستی به این مسئله ورود کرده است، گفت: صاحب‌نظران و کارشناسان معتقدند اگر امر اتفاق بیفتد، بزرگترین اقدام موثر دولت و مجلس در این سال‌ها و در کشور است و قطعاً در تولید تاثیر مستقیم دارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: وقتی یک نفر برای کسب مجوز  ایجاد شرکت تولیدی، مراجعه می‌کند، از او  ۱۱۸ تاییدیه و ۱۱۸ مدرک می خواهند و این فرآیند یک سال و نیم زمان می برد، ما باید مسیر گذشته را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دولت الکترونیک و فضای مجازی استفاده کنیم، گفت: موضوع پنجره واحد مطرح شده به این صورت که افراد مدارک خود را بارگزاری کنند دستگاه‌ها موظفند در زمان مشخص بررسی و تایید کنند و حتی اگر نیاز است نقص را اعلام کنند.

محبی نجم آبادی گفت: پپش بینی شده که اگر این بررسی در مهلت زمانی مورد نظر، تایید نشود و مراجعه نکنند، خود به خود ثبت و تایید شود.

وی در مورد رفت ‌و برگشت این طرح بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و توقف آن در هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام گفت:

شورای نگهبان به صورت ویژه برای قوانین بالادستی به عنوان یک جریان مشورتی و مشاوره‌ای از هیئت نظارت استفاده می‌کند و یک استفاده کاملا قانونی است.

محبی نجم آبادی ادامه داد: شورای نگهبان به واسطه اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر قوانین بالادستی اشراف دارد از هیئت نظارت می‌خواهد که این بررسی را انجام دهد.

وی گفت: با نشست‌ها و هم‌اندیشی‌هایی که بین نمایندگانی از مجلس شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام برگزار می‌شود، این رفت و برگشت‌ها برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: