April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۱۹۲
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
0

تاریخچه بیت کوین

بیت‌کوین نخستین بار در سال 2008 میلادی توسط شخصی ناشناس با نام «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) خلق شد و این فرد یا گروه به عنوان خالق بیت‌کوین شناخته می‌شود. استفاده از این رمزارز محبوب در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد.

بیت کوین رمزارز غیرمتمرکزی است که مدیریت واحد و مشخصی ندارد و کاربران می توانند بدون واسطه و از طریق شبکه آن به خرید بیت کوین و فروش بیت کوین بپردازند.. تراکنش ها توسط شبکه رمزنگاری شده تایید و در شبکه بلاکچین ثبت می شود.

بیت‌کوین که معمولا از آن تحت عنوان «نخستین» رمزارز جهان یاد می‌شود، مستقیم یا غیر مستقیم آغازگر مسیر دستیابی به انبوهی از ابتکارات در حوزه بلاکچین و همینطور دارایی‌های دیجیتالی بوده است. مدت کوتاهی بعد از اینکه بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ شکلی جنجالی به خود گرفت، تمایل به این تکنولوژی‌های تازه هم محو شد.

علی‌رغم گذشت حدود 13 سال از زمانی که بیت‌کوین رسما آغاز به کار کرد، اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که این ارز دیجیتال حسابی بر سر زبان‌ها افتاد و تبدیل به پدیده‌ای شد که امروز همه را به فکر ثروتمند شدن انداخته است

تفاوت کریپتو کارنسی ها با ارزهای فیات چیست؟

ارز فیات یا فیات کارنسی (Fiat Currency) در واقع پول رایج قانونی است که توسط دولت‌ها چاپ و تکثیر می‌شود. دلار آمریکا، پوند انگلستان و ریال ایران، نوعی ارز فیات محسوب می‌شوند. بیشتر کشورهای جهان برای خرید کالا و خدمات از ارز فیات استفاده می‌کنند.

در سیستم سنتی مالی، ارزهای فیات با پشتوانه طلا یا سایر با ارزش ذاتی توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود. ولی در مورد ارزهای دیجیتالی چنین روشی وجود ندارد و دولت‌ها و بانک مرکزی نقشی در انتشار آن ندارند بلکه کاربران هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی ارز فیات و ارزهای رمزنگاری شده در این است که فیات کارنسی توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کنترل می‌شود، اما بیشتر رمز ارزها به دلیل استفاده از شبکه بلاک چین غیرمتمرکز هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو نوع ارز در روش تولید آنها است.

بیت‌کوین نیز همانند اکثر ارزهای دیجیتال توسط ماینرها، استخراج می‌شود و عرضه کنترل شده و محدودی دارد. ولی این موضوع در مورد ارز فیات صادق نیست و بانک‌ها می‌توانند پول فیات منتشر کنند.

از سوی دیگر رمزارزها بدون مرز قابل مبادله هستند و همین مساله باعث جذابیت بیشتر آنها شده است. از سوی دیگر بازار ارزهای دیجیتال کوچکتر است و همین مساله باعث می‌شود از نظر برخی افراد بی‌ثبات باشد.

چه کسی بیت کوین را کنترل می‌کند؟

بیت کوین بر خلاف پول‌های امروزی که عرضه و توزیع آن‌ها در اختیار دولت‌هاست، در کنترل هیچ فرد، گروه و یا سازمان خاصی نیست. افرادی که وارد شبکه این ارز دیجیتال می‌شوند، باید قوانین مربوط به شبکه را بپذیرند. این قوانین به صورت کدهای برنامه‌نویسی‌ است که در اینترنت توسط همه قابل مشاهده است.

گروه‌های مختلفی در شبکه بیت کوین حضور دارند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استخراج‌کنندگان (همان افرادی که احتمالا عکس آن‌ها را با بیل و کلنگ دیده باشید که در اصل هیچ شباهتی هم به این عکس‌ها ندارند!)، توسعه‌دهندگان (برنامه‌نویسانی که مسئولیت بهبود نرم‌افزار بیت کوین را به صورت داوطلبانه بر عهده گرفته‌اند) و نودهای شبکه (دستگاه‌هایی که به شبکه متصل شده‌اند) اشاره کرد.

هر یک از این گروه‌ها وظیفه خاصی در شبکه بر عهده دارد؛ برای مثال استخراج‌کنندگان یا ماینرها کار تایید انتقال‌ بیت کوین‌ها که به آن تراکنش هم گفته می‌شود، را در شبکه انجام می‌دهند. یا توسعه‌دهندگان به صورت داوطلبانه مسئول ارتقای نرم افزار بیت کوین و قابلیت‌های آن هستند. نودها هم تاریخچه تراکنش‌هایی که در شبکه انجام می‌شوند را در هاردهای خود ذخیره و نگهداری می‌کنند.

بیت کوین در واقع تحت کنترل هیچ یک از این گروه‌ها، دولت‌ها یا افراد خاص دیگر نیست و همکاری گروه‌های مختلف حاضر در شبکه‌ بیت کوین، موجب تداوم حیات و رشد آن می‌شوند. اما چرا باید چنین سیستم پیچیده‌ای وجود داشته باشد؟ بانک‌ها و سیستم‌های مالی سنتی چه مشکلی دارند که ما را به سمت استفاده از بیت کوین سوق می‌دهند؟

امنیت بیت کوین

مزایای خرید بیت کوین

وارد شدن به بازار ارز همچون هر بازار دیگری برای سرمایه گذاری مزایا و معایبی خواهد داشت که می توان گفت مزایای BTC بسیار بیشتر از معایب آن خواهد بود در زیر برخی از مهم ترین مزایای بیتکوین نام برده می شود:

  • سرمایه گذاری مناسب و پر سود
  • سرعت بالا در انجام تراکنش ها
  • نداشتن تورم
  • داشتن امنیت بالا
  • قابلیت تراکنش های بین المللی
  • غیر متمرکز بودن

خرید و فروش بیت کوین در بازار آنلاین صرافی معتبر کوین گت

مراحل موردنیاز برای خرید و فروش رمزارز بیت کوین به شرح زیر هستند:

  1. ایجاد حساب کاربری با اطلاعات معتبر
  2. تکمیل فرآیند احراز هویت
  3. اقدام به شارژ حساب به واحد ریال یا یکی از انواع ارز دیجیتال
  4. ثبت سفارش خرید یا فروش و مبادله ارز بیت کوین در بازار کوین گت
  5. ثبت درخواست برای برداشت به‌صورت ریالی یا ارز دیجیتال بیت کوین

الف-خرید ارز دیجیتال از صرافی کوین گت:

1.بعد از ثب نام و احراز هویت در سایت کوین گت وارد حساب کاربری شده و از منوی کیف پول ها کیف پول ریالی را انتخاب کرده و به اندازه دلخواه شارژ می نماییم.

سایت رسمی خرید بیت کوین-صرافی کوین گت

2.از منوی سمت چپ روی گزینه خرید ارز کلیک کرده و وارد صفحه خرید و فروش رمز ارزها می شویم.

سایت رسمی خرید بیت کوین-صرافی کوین گت

مطابق تصویر بالا ابتدا رمز ارز مورد نظر خودمان را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ثبت سفارش کلیک می کنیم ،بلافاصله رمز ارز مورد نظر خریداری شده و به کیف پول رمز ارزیمان اضافه می گردد.(درصورت استفاده از کیف پول های داخلی سایت کوین گت، کاربر هیچ گونه هزینه ای بابت هزینه انتقال شبکه ای پرداخت نمی کند)

برای انتقال به کیف پول شخصی خودمان هم از منوی سمت چپ ،گزینه کیف پول ها را انتخاب کرده، روی کیف پول رمز ارز مورد نظر کلیک می کنیم و گزینه برداشت را می زنیم.

ب-فروش ارز دیجیتال به صرافی کوین گت:

برای فروش ارز دیجیتال خودمان به صرافی کوین گت اگر موجودی ارز دیجیتالمان در کیف پول شخصی خودمان قرار دارد، ابتدا باید ارز مورد نظر را به کیف پول خودمان در صرافی کوین گت منقل کنیم، سپس اقدام به فروش نماییم ، اما اگر رمز ارز خریداری شده در کیف پول صرافی گوین گت هست،از منوی سمت چپ گزینه فروش را زده و رمز ارز موزد نظر را انتخاب کرده و دکمه ثبت سفارش را می زنیم ،بلافاصله رمز ارز مورد نظر فروخته شده و مبلغ به کیف پول ریالی شما واریز می گردد.

سایت رسمی خرید بیت کوین-صرافی کوین گت

سوالات متداول:

سوال:ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

پاسخ:ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک سیستم نظیر به نظیر(بدون واسطه ای مثل بانک) برای پرداخت های آنلاین ایجاد شده که نیازی به یک سیستم پاسخگویی مرکزی قابل اطمینان ندارد و ترکنش ها بین افراد بدون واسطه انجام می شود.

سوال:از کجا می توانیم بیت کوین بخریم؟

پاسخ:با ثبت‌نام در یک صرافی معتبر و مورد تایید بانک مرکزی مانند صرافی کوین گت، می‌توانید با تومان و دلار تتر، بیت کوین خریداری کنید. برای آموزش خرید و فروش بیت کوین، به مطلب مربوطه در بخش مقالات از راهنمای کوین گت مراجعه کنید.

سوال:بیت کوین های خریداری شده را در کجا می توانیم نگهداری کنیم؟

پاسخ:در کیف پول های معتبری که در صرافی کوین گت بخش کیف پول های پیشنهادی توصیه شده،می توانید کیف پول مورد نظر خودتان را طبق توضیحات داده شده انتخاب و بیت کوین خریداری شده خود را در آن کیف پول نگهداری نمایید. یا اگر دانش کافی ندارید می توانید بیت کوین های خریداری شده خودتان را در کیف پول های خود صرافی کوین گت نگهداری کنید.

سوال:بعد از خرید بیت کوین چقدر طول میکشه تا به دست ما برسه؟

پاسخ:بلافاصله بعد از خرید شما به کیف پول شما در صرافی کوین گت واریز می گردد.(بدون کارمزد انتقال شبکه)

سوال:بغیر از بیت کوین چه ارزهای دیگری را می توانیم خریداری کنیم؟

پاسخ:در بازار آنلاین صرافی کوین گت بغیر از بیت کوین می توانید اتریوم،دوج کوین و بیش از 300 ارز مختلف را بصورت لحظه ای خرید و فروش نمایید.

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.coinget.cash

تلفن: ۰۲۱۹۱۶۹۰۱۸۶

پست الکترونیک:info@coinget.cash

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: