April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیرایش از انتصابات و عملکرد وزارت کار انتقاد کرد؛
کد خبر: ۳۷۵۲۲۰
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
0
دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با انتقاد شدید از بکارگیری نیرو‌های ناکارآمد و غیر متخصص در زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد عبدالملکی وزارتخانه به این مهمی را با کمیته امداد اشتباه گرفته که باعث به وجود آمدن چالش‌های جدی شده است، بنابر این باید هر چه سریعتر برکنار شود.
برکناری هر چه سریعتر عبدالملکی، راهکار اصلاح
ابراهیم پیرایش با یادآوری اینکه همزمان با معرفی حجت الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس شورای اسلامی، انتقاد‌های بسیاری در مورد ناتوانی و نداشتن تخصص وی مطرح شد گفت: فردی که مهمترین سابقه مدیریتی اش در کمیته امداد بوده، چگونه می‌تواند وزارتخانه‌ای را مدیریت کند که با چالش‌های بزرگی در عرصه روابط کارگر و کارفرما، رفاه و تامین اجتماعی و تعاون روبرو است.

دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با انتقاد از انتصاب‌هایی که از سوی عبدالملکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است گفت: عبدالملکی یک نفر را معرفی کند که در زمینه پستی که به او واگذار شده تخصص و تجربه داشته است.

وی با اعلام اینکه شاید بخشی از وزارتخانه به این بزرگی که می‌تواند در تجربه عبدالملکی باشد، بخش‌های مرتبط با بهزیستی است گفت: این که کمیته امداد برای محرومان کمک‌هایی اختصاص داده، دلیل نمی‌شود که عبدالملکی بتواند مشکلات زنان سرپرست خانوار، کارتن خواب ها، محرومان، معلولان و... را بداند.

پیرایش با بیان اینکه در انتصاب مدیران یک قاعده کلی وجود دارد گفت: قاعده کلی در مدیریت این است که کار را باید به کاردان سپرد و اینکه آن فرد تجربه و تخصص لازم را داشته باشد، اما آنچه که در انتصاب‌های عبدالملکی مهم نیست، داشتن تخصص و تجربه است.

وی با ذکر مثالی گفت: تصور کنید که یک بیماری را می‌خواهیم در اتاق عمل جراحی کنیم، آیا برای جراحی به تجهیزات پزشکی نیاز داریم یا ابزار آلات ساختمانی؟ آیا باید از جراح استفاده شود یا بنا؟

دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با اعلام اینکه امروزه عبدالملکی ترجیح داده برای جراحی بزرگ اقتصادی در عرصه تولید و اشتغال، از ابزار‌های غیرمرتبط استفاده کند گفت: متاسفانه نه تنها به جای ابزار پزشکی از ابزار غیر مرتبط استفاده می‌شود، بلکه به جای پزشک نیز از مشاغل غیر مرتبط بهره گیری شده است.

وی با یادآوری جمله‌ای از شهید چمران گفت: هنگامی که از ایشان سوال کردند تخصص بهتر است یا تعهد؟ شهید چمران تاکید کرد که مدیر باید تعهد داشته باشد و در ادامه توضیح داد که مدیر متعهد به سادگی میپذیرد که توان مدیریتی در آن زمینه را ندارد و حاضر نمی‌شود آن پست را قبول کند، اتفاقی که امروزه در هیچ یک از دستگاه‌ها شاهد نیستیم.

پیرایش با تاکید بر این که تا امروز حتی یک مورد مشاهده نشده که فردی پست مدیریتی را به دلیل آنکه تخصص و تجربه‌ای در آن زمینه ندارد، رد کند گفت: نتیجه آن می‌شود که امروزه در بسیاری از پست‌های مدیریتی، افرادی با مدرک تحصیلی غیر مرتبط و بیگانه با وظایف و تخصص، مسئولیت پذیرفته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه پس از گذشت ۷ ماه هنوز عبدالملکی به اشتباه انتصابات خود پی نبرده است گفت: هنگامی که یک نفر در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و حاضر به اصلاح نیست و همچنان می‌خواهد در آن مسیر به حرکت خود ادامه دهد، لازم است هر چه سریعتر برکنار و فرد توانمندی جایگزین وی شود.

پیرایش در پاسخ به اینکه استیضاح نمایندگان مجلس بهتر است یا رئیس جمهور عبدالملکی را برکنار کند گفت: نتیجه یکی است، اما امیدواریم رئیس جمهور قبل از آنکه نمایندگان مجلس در قالب استیضاح، ناکارآمدی‌ها را به ریز مطرح و اثبات کنند، به این مهم پی ببرد و این وزیر ناکارآمد را با فردی کارآمد جایگزین کند.

وی اصرار بر ادامه فعالیت عبدالملکی را به زیان کشور دانست و گفت: تصمیمات اشتباه تبعات سنگینی برای کشور دارد و باید هر چه سریعتر آن را مدیریت کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: