نقطه حمایتی قیمت درهم برای دلار
کد خبر: ۳۷۵۲۲۲
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
0
دلار امروز با ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و در نیمه روز بر روی ۲۷ هزار و ۸۶۰ تومان قرار گرفت. ارزش ذاتی سکه هم به فرمان طلا سقوط کرد.
سقوط ارزش ذاتی سکه با فرمان طلا
قیمت دلار در انتهای هفته گذشته نزدیک مرز مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار گرفت و در شروع معاملات نقدی امروز افزایش را تجربه کرد و به سمت کانال ۲۸ هزار تومان حرکت کرد.

طبق پیش بینی معامله گران درصورتی که دلار در این محدوده تثبیت شود احتمال شکست مرز ۲۸ هزار تومان وجود خواهد داشت. البته عده‌ای با مرور سرنوشت دلار در هفته گذشته می‌گویند احتمالا بازارساز دوباره با خالی فروشی جلوی صعود دلار به مرز ۲۸ هزار تومان را بگیرد.

دلار امروز با ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و در نیمه روز بر روی ۲۷ هزار و ۸۶۰ تومان قرار گرفت. عده‌ای از معامله گران معتقد بودند که سیگنال افزایش نرخ دلار در شهری‌های مرزی باعث شد که نرخ دلار تهران هم آرایش صعودی به خود بگیرد.

امروز نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم بالا رفت. دلار متشکل تقریبا ۸۳ تومان رشد را ثبت کرد و با ۲۵ هزار و ۳۰۱ تومان مبادله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی
صرافی ملی هم که تابلو صرافی‌ها را نمایندگی می‌کند بعد از یک روز استراحت کاری در دومین روز هفته جاری قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزارو ۱۷۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۴۲۳ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۴۳۷ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۷۲۲ تومان بود.

نقطه حمایتی قیمت درهم برای دلار
امروز همزمان با رشد قیمت دلار؛ نرخ حواله درهم به سمت ابتدای مرز ۷ هزار و ۶۰۰ تومان عقب نشینی کرد و با ۷ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شد. محدوده یاد شده به عنوان یک نقطه حمایتی برای کانال ۲۸ هزار تومانی دلار بازار داخلی عمل می‌کند.

به باور بازیگران ارزی این امر می‌تواند انتظارات صعودی در بازار ارز امروز را افزایش دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۹۵۱ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالا‌تر بود.

سقوط ازش ذاتی سکه به فرمان طلا
فلز گران بهای جهانی که روز پنجشنبه گذشته در محدوه ۱۹۴۵ دلار قرار داشت از روز گذشته به سمت ابتدای محدوده ۱۹۳۰ دلار ریزش کرد.

با افت قیمت اونس طلا، بازار سکه و طلا در داخل ایران در سراشیبی قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۰ هزارو ۲۰۰ تومان پایین رفت و با ۱ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه هم ریزش چشمگیری را تجربه کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز ۱۵۵ هزار تومان ارزان شد و با ۱۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان مبادله شد. در نیمه روز سکه به محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۸۶۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۷۱ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم در محدوده ۴ درصد بود.

اختلاف ارزش واقعی سکه با قیمت بازاری آن بیش از ۵۰۰ هزار تومان بود. حباب سکه از نگاه بسیاری از معامله گران نشان می‌دهد که بازار با تقاضای مازاد روبرو شده است. این به آن معناست که احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه زیاد شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: