کد خبر: ۳۷۵۲۳۵
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
0
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر بر آماده‌باش استان‌ها و کمیته‌های اجرایی برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر تاکید کرد.

آمادگی استان‌ها و کمیته‌های اجرایی برای مدیریت تعطیلات پیش رو

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در راستای برنامه‌ریزی برای تعطیلات عید فطر با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد و نمایندگان ۲۲ دستگاه اجرایی عضو، ظهر امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

در این جلسه فاطمی رویکرد مدیریت سفرها در تعطیلات عید فطر را مانند نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای ایمن و مسئولانه، حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن با در نظر گرفتن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تأمین آرامش روانی جوامع میزبان به عهده تمامی دستگاه‌های عضو خواهد بود.

او با تاکید بر آماده‌باش استان‌ها و کمیته‌های اجرایی برای مدیریت سفرهای احتمالی عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: این کمیته‌ها عبارتند از کمیته خدمات حمل‌ونقل، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی، ترافیک شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته برنامه‌ریزی آمار، کمیته اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی هستند.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به دریافت گزارش اعضای ستاد سفر و بررسی اقدامات انجام‌شده اشاره و تصریح کرد: نیازسنجی و ارتقای خدمات از جمله تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت بیشتر بر مراکز تفریحی و بین‌راهی، تلاش برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی و بهبود وضعیت نمازخانه‌ها موارد مهمی هستند که باید مورد توجه اعضا قرار گیرند.

استفاده حداکثری از خدمات راه آهن در راستای افزایش ایمنی و ارزان‌سازی سفر از دیگر تأکیدات فاطمی در این جلسه بود.

اضافه شدن وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اعضای ستاد از موارد پیشنهادی بود که قرار شد، مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ریاست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مبنی بر مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌ها مقرر شد که از جلسه آینده در تمامی استان‌ها نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی به‌عنوان عضو اصلی در جلسه حضور داشته باشند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: