April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۲۸۳
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس جامعه هتلداران اعلام کرد: جامعه هتلداران این آمادگی کامل را دارند که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خدمت مهمانان مربوط به جام جهانی قطر و هواداران عزیز این رویداد جهانی باشند.
هتلداران در سال ۱۴۰۱ با چه چالش‌هایی روبرو هستند/ جزایر کیش و قشم آماده میزبانی از هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند
جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران در خصوص دغدغه هتلداران در سال ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: متاسفانه هتلداران کشور در بخش‌های مختلف با دغدغه و چالش‌های متفاوتی مواجه هستند که با اشاره به چالش‌هایی که امروز هتلداران کشور با آن مواجه هستند که در درجه اول هزینه‌های سنگین مواد اولیه عدم ثبات قیمت‌ها در بازار یا برای خرید برخی اقلام در بازار هست یانه، که این مشکلات دغدغه هتلداران را بیشتر کرده است.

حمزه زاده در خصوص دستمزد کارکنان اظهار داشت: از طرف دیگر بحث افزایش دستمزد حقوق نیروی انسانی است، درسته در شرایط موجود من قبول دارم که واقعاً حقوق‌هایی که کارکنان هتل‌ها و سایر مشاغل میگیرند بسیار بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، افزایش به این شکلی مطمئناً مشکلاتی را ایجاد می‌کند که ما شاهد تعدیل نیرو در بخشی از تولیدی‌ها و یا قسمت‌هایی از کشور هستیم.

رئیس جامعه هتلداران در خصوص تورم در کشور و میزان حقوق کارکنان چنین گفت: جامعه هتلداران معتقد است، با توجه به تورمی که در جامعه موجود هست حتی بیشتر از اینا باید نیروی کار، حقوق و دستمزد نیروی انسانی باید افزایش پیدا کند و از طرف مقابل دولت هم باید هتلداران را درک کند و در کنار برخی مشاغل باشد و از آن‌ها حمایت کند.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: در بحث افزایش حقوق و بیمه کارکنان که درصدی به عهده کارفرما است که این هم افزایش پیدا کرده است باید در این زمینه دولت مساعدت کند و سهم کارفرما را کاهش دهد تا تعدیل نیرو از سوی کارفرما ایجاد نشود بطور مثال نمی‌توان گفت در بخش دولتی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و در بخش خصوصی این درصد بالا افزایش داشته باشد.

حمزه زاده در خصوص حل مشکل تعدیل نیرو گفت: برای حل مشکل تعدیل نیرو با حمایت دولت این اتفاق رخ نخواهد داد درواقع کارکنان ما عزیز و سرمایه‌های اصلی در بخش گردشگری و هتل‌داری کشور محسوب می‌شوند. در حقیقت با یک برنامه هدفمند می‌توان این مشکلات را کاهش داد.

مشکلات افزایش هزینه انرژی

رئیس جامعه هتلداران اظهار کرد: از جمله چالش‌هایی که امروز صنعت و هتلداری به شدت با آن مواجه هستش حامل‌های انرژی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزینه انرژی افزایش داشت؛ با افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز مواجه هستیم که هزینه‌های گاز در سال گذشته ۷/۵ برابر افزایش داشت که با دخل و خرج هتلداران همسان نیست.

این مقام مسئول در خصوص مشکلات و هزینه‌های انرژی اظهار داشت: این افزایش هزینه حامل‌های انرژی مشکلاتی را برای هتل داران و همچنین مراکز اقامتی ایجاد می‌کند که این نوع محاسبات و دخل و خرج منطقی نیست که باید به شکل معمول انجام شود.

حمزه زاده جهت پیگیری رفع مشکل هزینه‌های انرژی بیان داشت: خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۱، بهای گاز در حقیقت از صنعتی به خدماتی انتقال پیدا کرده که این بخشی از هزینه‌ها را تو حوزه گاز کاهش پیدا می‌دهد، ولی همچنان در زمینه برق و آب و فاضلاب همچنان مشکل داریم که این هم باید حل شود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکلات پیگیری‌هایی از طریق وزیر محترم گردشگری و هم معاونت محترم گردشگران و از طریق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انجام شده تا مشکلاتی در زمینه حامل‌های انرژی نداشته باشیم.

رئیس جامعه هتلداران در زمینه مالیات و مشکلات مالیاتب گفت: متاسفانه مالیات‌های سنگینی همچون؛ مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات در زمینه بیمه که هتل‌داران در این زمینه‌ها همدچار ضعف شدید و دغدغه اصلی است.

مدیریت جزیره‌ای در هتلداری

حمزه زاده توضیح داد: برخورد‌های سلیقه‌ای نهاد‌های مرتبط و ادارات مرتبط؛ صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است نهاد‌ها سازمان‌ها و ادارات مختلف درگیر هستند. متاسفانه ما در صنعت گردشگری با برخورد‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای مواجه هستیم به شکلی که اکثریت این سازمان‌ها در درجه اول منافع سازمانی ر بر منافع کلان ملی ترجیح می‌دهند و اولویت داده اند.

وی ادامه داد: در برخورد سلیقه‌ای به طور مثال در شهر تبریز به یک شکل برخورد میشود و یا در شیراز در همان سازمان به شکل دیگری است. متاسفانه صنعت گردشگری و جامعه هتلداران از برخورد‌های سلیقه‌ای در شهر‌های مختلف، هتلداران و مراکز اقامتی کشور را دچار مشکل می‌کند.

پذیرایی هتل‌ها از هواداران جام جهانی فوتبال قطر

رئیس جامعه هتلداران در خصوص آمادگی برای پذیرایی از هواداران جام جهانی گفت: در خصوص جام جهانی قطر خوشبختانه باید عرض کنم که هتلداران آمادگی کامل برای میزبانی از جام جهانی را دارند. ما به کرات به مسئولین مسئول عرض کردیم که ما آمادگی کامل جهت پذیرایی از مهمانان و هواداران فوتبال جام جهانی قطر را داریم.

وی در خصوص آمادگی جزیره کیش و قشم گفت: جزایر زیبای قشم و کیش بخصوص جزیره کیش با ظرفیت دو هزار تخت آمادگی کامل جهت پذیرایی از مهمانان مربوط به جام جهانی قطر را دارد.

این مقام مسئول در خصوص سایر استان‌های نزدیک به قطر گفت: حتی سایر استان‌هایی که به دلیل نزدیکی به قطر می‌تواند مبدا گردشگران باشد به طور مثال استان هرمزگان به غیر از مناطق کیش و قشم با ۴۵۰۰ تحت ظرفیت آمادگی دارد در استان فارس با ۸۵۰۰ در هر شب آمادگی کامل جهت پذیرایی را دارد. سایر استان از جمله استان بوشهر و استان‌هایی که به نوعی نزدیک به قطر هستند.

حمزه زاده در پایان با توجه با آمادگی هتلداران از هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد: جامعه هتلداران این آمادگی کامل را دارند که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی خدمت عزیزان ما مهمانان مربوط به جام جهانی قطر و هواداران عزیز این رویداد جهانی باشند.
 
خبرنگار: زهرا پاک زاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: