کد خبر: ۳۷۵۳۰۷
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
یک شرکت آزمایشگاهی در هند به تازگی از پهپاد برای جمع آوری نمونه‌های خونی بهره می‌برد.
 
یک آزمایشگاه خصوصی در هند به تازگی پروژه‌ای آزمایشی را در شهر «گورگان» در ایالت هاریانای هند به راه انداخت تا طی آن، نمونه‌های خونی را از بیمارستان‌های این شهر با استفاده از پهپاد جمع آوری کرده و آن‌ها را به آزمایشگاه تحویل دهد تا بدین وسیله، در زمان صرفه جویی به عمل آمده و جواب‌های آزمایش سریعتر تحویل داده شوند.

نخستین پرواز از سوی شرکت «Skye Air Mobility» که یک شرکت مستقر در دهلی است، صورت پذیرفت. این پهپاد نمونه‌هایی را از بیمارستان‌های نزدیک به ایستگاه متروی «هدی» در شهر گورگان جمع آوری کرد و آن‌ها را به آزمایشگاه‌های شرکت «SRL» تحویل داد.

پهپاد

مقامات مربوطه اعلام کردند این نمونه‌ها در ابتدا توسط یک تکنیسین جمع آوری شد و سپس در یک جعبه ذخیره سازی با دمای کنترل شده که به پهپاد متصل شده بود، گذاشته شد. سپس پهپاد به سوی آزمایشگاه از پیش تعیین شده پرواز کرد؛ جایی که یک تکنیسین دیگر منتظر بود تا آن‌ها را تحویل بگیرد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاهی SRL گفت: برای آزمایش ما ۱۰ نمونه خون را انتقال دادیم. ما مشتاقانه منتظر استفاده از این فناوری برای کاهش زمان انتقال نمونه‌ها و دریافت سریعتر گزارش‌ها هستیم.

بنابر اعلام مقامات هندی، نمونه‌هایی که بدین روش و با پهپاد جمع آوری می‌شوند، یک سوم زمانی را می‌برند که یک تکنیسین بخواهد در حال عادی این نمونه‌ها را جمع آوری کرده و از طریق جاده به دست آزمایشگاه برساند.

برچسب ها: هند ، تازگی ، تکنولوژی ، فناوری ، نانو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: