April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۳۴۳
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
0
کمپانی نورالینک ایلان ماسک که یک کمپانی کاشت ریزتراشه در مغز انسان است در حال استخدام مدیر آزمایشات بالینی است. این اقدام کمپانی نشان می‌دهد که به هدف همیشگی خود یعنی کاشت تراشه در مغز انسان نزدیکتر می‌شود.
آغاز کاشت تراشه در مغز انسان
کمپانی نورالینک ایلان ماسک که یک کمپانی کاشت ریزتراشه در مغز انسان است در حال استخدام مدیر آزمایشات بالینی است. شاید در میان شرکت‌هایی که ماسک مدیریت آن‌ها را بر عهده دارد از این کمپانی کمتر شنیده باشید. نورالینک یک شرکت تازه تأسیس در زمینه تکنولوژی عصبی است که هدف آن به‌روزرسانی و ارتقای پیچیده‌ترین ارگان دنیا یعنی مغز انسان است. این اقدام کمپانی نشان می‌دهد که به هدف همیشگی خود یعنی کاشت تراشه در مغز انسان نزدیکتر می‌شود.

به نقل از الجزیره، مدیر آزمایشات بالینی بر روی آزمایشات انسانی این ابزار درمانی کار می‌کند. ایمپلنت مغز نورالینک قرار است در درمان انواع زیادی از بیماری‌های عصب شناختی مانند فلج کمک کننده باشد. طبق سخنان ایلان ماسک این تراشه‌ها را در مغز چند میمون قرار داده‌اند و اکنون آن‌ها می‌توانند با این تراشه‌ها در مغز خود در افکار خود بازی‌های ویدئویی انجام دهند.

شرح وظایف مدیر آزمایشات بالینی نورالینک
نورالینک که در فرمونت کالیفرنیا قرار دارد، در شرح وظایف شغلی این جایگاه توضیح می‌دهد که کسی که این جایگاه شغلی را به دست می‌آورد از نزدیک با تعدادی از نوآورترین پزشکان و مهندسان و همچنین با شرکت کنندگان اولین دور آزمایش بالینی نورالینک کار می‌کند. هدف مدیر آزمایش بالینی رهبری و تشکیل تیمی است که همزمان با رعایت قوانین و مقررات، مسئول راه اندازی تحقیقات بالینی نورالینک هستند.

ماه گذشته ایلان ماسک گفت که نورالینک این تراشه‌ها را در سال ۲۰۲۲ در مغز انسان قرار می‌دهد. هر چند او قبلا هم قول این اتفاق را برای سال ۲۰۲۰ داد، اما مشخص شد که بیش از حد خوش‌بینانه بود.

آزمایشات انسانی این کمپانی باید تاییدیه سازمان غذا و دارو (اف‌دی‌ای) ایالات متحده آمریکا را دریافت کنند. هنوز مشخص نیست که نورالینک در چه مرحله‌ای از این آزمایش‌ها قرار دارد. اما معمولا سازندگان ابزار‌های درمانی هنگامی که بخواهند تاییدیه اف‌دی‌ای را دریافت کنند برای بالا بردن شانس تایید چنین مدیرانی را استخدام می‌کنند.

سال گذشته نیز یک کمپانی دیگر با نام سینکرون که در حوزه رابط مغز و رایانه کار می‌کند، اعلام کرد که تاییدیه آزمایشات خود را از اف‌دی‌ای دریافت کرده است. این کمپانی اکنون در حال جمع آوری اولیه بیماران برای شروع آزمایشات خود است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: