April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۳۹۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
0
دیروز بر پول حقیقی ورودی به بازار افزوده شد و نماد‌های بزرگی مانند خساپا، شپنا، خودرو و خگستر ورود پول حقیقی داشتند و البته قیمت سهام بسیاری از بزرگان بازار رشد کرد و در نتیجه شاخص کل و شاخص هم وزن به سمت بالا همسو شدند.
پیش بینی بورس امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه ۷ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۷۹۶ واحد بالا آمد و در رقم ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۳۴۹ نماد رشد قیمت و ۱۳۴ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۷۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شوینده) و شرکت بیمه البرز (البرز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) و شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های خاهن (شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران)، فپنتا (شرکت سپنتا) و کفرا (شرکت فراورده‌های نسوز ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت قند چهارمحال (قچار) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۴۵۴ میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۱۸۳ درصد افزایش یافت و ۱۹ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۵ درصد رشد کرد و در رقم ۴۷۳ میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضا‌ها
امروز نماد وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) با صف خرید ۸۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وساپا، نماد‌های خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) و خپارس (شرکت پارس خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها
در پایان معاملات سه‌شنبه ۳ نماد صف فروش داشتند. نماد انرژی ۱ (نهاد‌های مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نماد‌های قچار و کفرا صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران به صعود ادامه داد و بیشترین رشد در یک هفته اخیر را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز نُهمین روز صعودی متوالی را پشت سر گذاشت.

همان‌طور که در گزارش پیش بینی بورس دیروز گفته شد، شاخص در محدوده‌ی خطیری قرار گرفته و احتمال مقاومت و بازگشت شاخص رو به پائین وجود دارد. همچنین مسیر ورود بخش عمده پول حقیقی به سمت نماد‌های کوچک و متوسط است و شاخص‌ساز‌ها با خروج پول و افت قیمتی مواجه هستند. اما دیروز بر پول حقیقی ورودی به بازار افزوده شد و نماد‌های بزرگی مانند خساپا، شپنا، خودرو و خگستر ورود پول حقیقی داشتند و البته قیمت سهام بسیاری از بزرگان بازار رشد کرد و در نتیجه شاخص کل و شاخص هم وزن به سمت بالا همسو شدند. دیروز فارس، تاپیکو، شپنا، شستا، نوری، شبندر، خودرو، پارسان، خساپا و شتران بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

فارس به تنهایی ۲ هزار و ۵۸۳ واحد شاخص را بالا کشید و پس از فارس، نماد‌های پالایشی، پتروشیمی و خودرویی پیش برنده‌ی شاخص بودند. پالایشی‌ها بیشترین ارزش معاملات بازار را نیز داشتند. خساپا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۵۳ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، خودرو، شپنا، شبندر و شستا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۵ درصدی داشت و به ۴۷۳ میلیارد تومان بالغ شد. رشد ارزش صف‌های خرید و وجود مازاد تقاضا در بازار در کنار افزایش ورود پول حقیقی سیگنال مثبت به بازار سهام است. روز گذشته ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار ۱۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۸۵ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد نیرو‌های صعودی در بورس قوی‌تر هستند و اگر امروز نیز رشد شاخص‌ها ادامه یابد بورس در مجموع هفته‌ای صعودی را پشت سر خواهد گذاشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: