April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۳۹۸
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
0
دکتر «علی رستمی» مدیرعامل شرکت مس گفت: میزان فروش داخلی (بورس کالا) و خارجی این شرکت تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱، ۷۲، ۸۸۸ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۳، ۳۷۴ میلیارد ریال) با رشد ۲۱۲ درصدی همراه بوده است.
فروش بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریالی در نخستین ماه سال جاری/جهش ۲۴۰ درصدی در تناژ صادراتی محصولات مس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر گفت: تناژ صادرات کاتد شرکت در فروردین ماه سال گذشته ۲۲۸۶ تن بوده که با همت پرسنل حوزه فروش و بازاریابی تناژ فروش به ۷۷۷۴ تن رسید که نشان دهنده جهش ۲۴۰ درصدی است.

وی تصریح کرد: ارزش فروش خارجی محصولات شرکت مس در فروردین‌ماه سال گذشته ۲۱ میلیون دلار بود و این در حالی است که در پایان نخستین ماه سال جاری ارزش این فروش به ۷۹ میلیون دلار رسیده که حکایت از رشد ۲۷۵ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری در راستای سیاست‌های دولت اقدام به عرضه بالای محصولات از جمله فروش ۱۳۵۶۰ تنی کاتد در بورس کالا شدیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تناژ ۶۱۶۰ تن بود که نشان دهنده رشد ۱۲۰ درصدی در میزان تناژ عرضه و فروش کاتد در بورس کالا است.

دکتر رستمی با اشاره به این‌که شرکت مس در حال حاضر عمده‌ترین تأمین کننده اسیدسولفوریک کشور برای صنایع پایین دستی است، افزود: فروش اسیدسولفوریک در فروردین‌ماه سال جاری ۹۲۶۴۷ تن بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (۵۲۱۶۷ تن) با رشد ۷۸ درصدی روبرو بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: