April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۴۳۵
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
0
مطالعات جدیدی از سوی دانشمندان بین المللی نشان داد که دمای نپتون کاهش یافته و سردتر از چیزی است که فکر می‌کردیم.
نپتون سردتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم
تحقیقات جدیدی از سوی محققان فضایی نشان می‌دهد که چگونه دما در جو نپتون در دو دهه گذشته به طور غیرمنتظره‌ای در نوسان بوده است.

این مطالعه که به تازگی در مجله علوم سیاره‌ای منتشر شده، از مشاهدات در طول موج‌های حرارتی مادون قرمز استفاده کرده و به طور موثر، گرمای ساطع شده از جو سیاره نپتون را تشخیص داده است.

یک تیم بین المللی از محققان، تمام تصاویر مادون قرمز حرارتی موجود از نپتون، که از چندین رصدخانه در طول تقریباً دو دهه گذشته جمع آوری شده بود را ترکیب کردند. با تجزیه و تحلیل داده ها، محققان توانستند تصویر کامل تری از وضعیت دمای نپتون را نسبت به قبل به نمایش بگذارند.

اما در کمال تعجب محققان، این مجموعه داده‌های جمعی، کاهش درخشندگی حرارتی نپتون را از زمان شروع تصویربرداری حرارتی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهند. داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین دما در استراتوسفر نپتون (لایه جو درست بالای لایه آب و هوای فعال آن) بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ تقریباً ۸ درجه سانتیگراد (۱۴ درجه فارنهایت) کاهش یافته است.

سیاره نپتون

سیاره نپتون دارای یک شیب محوری است و بنابراین مانند زمین، فصول را تجربه می‌کند. با این حال، با توجه به فاصله بسیار زیادی که نپتون از خورشید دارد، بیش از ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا دور آن بچرخد و بنابراین فصل‌های آن به آرامی تغییر می‌کنند و هر کدام بیش از ۴۰ سال زمینی طول می‌کشند.

برچسب ها: نپتون ، دما ، کهکشان ، فضا ، یخ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: