کد خبر: ۳۷۵۴۴۲
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
0
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا اثربخشی درمان سرطان مثانه را بهتر ارزیابی کنند.
کمک هوش مصنوعی به پزشکان در تشخیص سرطان مثانه
در جریان مطالعه ای، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ارزیابی‌های ارائه‌دهندگان را در مورد آزمایش‌های بیماران مبتلا به سرطان مثانه بهبود بخشید.

با این حال، محققان هشدار می‌دهند که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین انسان شود و از هوش مصنوعی باید در مواردی و به درستی استفاده شود. یکی از محققان و نویسندگان ارشد این مطالعه، می‌گوید: اگر از این ابزار هوشمندانه استفاده کنید، می‌تواند به شما کمک کند.

هنگامی که یک بیمار به سرطان مثانه مبتلا می‌شود، جراحان اکثرا برای جلوگیری از بازگشت سرطان یا گسترش آن به سایر اندام‌ها یا نواحی، کل مثانه را برمی دارند. با این حال به کمک این مطالعه، اکنون شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر بیمار پس از شیمی‌درمانی هیچ شواهدی از بیماری نداشته باشد، ممکن است نیاز به جراحی نداشته نباشد.

هوش مصنوعی

در طول بیش از دو دهه انجام مطالعات مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی انواع مختلف سرطان و پاسخ درمانی آن ها، گزارش‌ها نشان می‌دهند که ابزار‌های یادگیری ماشین می‌توانند به عنوان نظر دوم برای کمک به پزشکان در تصمیم گیری مفید باشند، البته همانطور که خواندید به عنوان کمک و نظر دوم، چون هوش مصنوعی هم اشتباه می‌کند.

اما سوال بزرگی که وجود دارد این است که وجود چنین وسیله‌ای چه تاثیری بر پزشک یا جراح خواهد داشت؟ آیا به پزشک کمک خواهد کرد یا او را گیج می‌کند؟ آیا عملکرد پزشک را افزایش می‌دهد یا او را به اشتباه می‌اندازد؟ نظر شما چیست؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: