April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۴۷۱
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
0
درپی تحریم روسیه و بحران سوخت در اروپا یک سازمان بین‌المللی به شهروندان این قاره توصیه کرد از دوش آب سرد استفاده کنند.
آژانس بین‌المللی انرژی: اروپایی‌ها در تابستان کمتر از دستگاه‌های تهویه استفاده کنند
شبکه آر تی گزارش داد آژانس بین‌المللی انرژی به اروپا توصیه کرده برای کاهش وابستگی به انرژی روسیه و جلوگیری از اقدامات رئیس جمهور آن در اوکراین، کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی، کار در منزل و استفاده از وسائل نقلیه عمومی در اولویت قرار بدهند.

شارل دوبینسکی، خبرنگار شبکه آر تی در پاریس هم در گزارشی در این خصوص گفت: در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند میزان وابستگی خود را به انرژی وارداتی از روسیه کاهش بدهد. هفته گذشته جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تایید کرد که اجرای تحریم انرژی روسیه مشکلات را تشدید خواهد کرد.

بورل در بیانیه‌ای گفت: من نمی‌توانم تاریخ مشخصی را برای این موضوع تعیین بکنم همه در این خصوص گمانه زنی می‌کنند. اما تا آن جا که من می‌دانم هیچ پیشنهاد مشخصی بر روی میز نیست. تنها گزینه‌هایی مطرح هستند.

خبرنگار شبکه آر تی در پاریس در ادامه افزود: درحالی که ممکن است هر کشوری در سطح ملی تصمیماتی را اتخاذ بکند از شهروندان کشور‌های اروپایی هم درخواست شده است که به نوبه خود در این طرح به ایفای نقش بپردازند. تاکنون کمیسر‌های و سیاستمداران اروپایی طرح‌های مختلفی را برای چگونگی کمک شهروندان اروپایی به اوکراین مطرح کرده اند. این طرح‌ها از استفاده از آب سرد گرفته تا خاموش کردن سیستم حرارتی منازل شهروندان می‌شود.

براساس گزارش این خبرنگار اخیرا هم آژانس بین المللی انرژی طرحی ۹ بندی را با عنوان «ایفای نقش من» در این زمینه به شهروندان کشور‌های اروپایی پیشنهاد کرده و در آن پیش بینی شده است که شهروندان اروپایی با انجام فعالیت‌های روزانه می‌توانند «ولادیمیر پوتین» را شکست بدهند. در چارچوب این طرح به شهروندان کشور‌های اروپایی پیشنهاد شده که از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند و در مقابل از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده بکنند.

آژانس بین‌المللی انرژی در طرح ایفای نقش من اعلام کرد کارکنان ادارات هم در کشور‌های اروپایی باید حداقل سه روز در هفته کار‌های شان را از منزل انجام بدهند. اگر هم شهروندان نتوانند استفاده از خودروی شخصی را متوقف بکنند باید با سرعت کم در مسیر‌ها تردد بکنند تا هم به سوخت کم تری نیاز داشته باشند و هم از این طریق به کاهش آلودگی محیط زیست هم کمک بکنند.

آژانس بین المللی انرژی همچنین به شهروندان اروپایی توصیه کرده که در تابستان در خانه‌های شان از دستگاه‌های خنک کننده و تهویه هوا کم‌تر استفاده بکنند. همچنین از دستگاه‌های گرمایشی هم در فصل زمستان کم‌تر استفاده بکنند.

این آژانس همچنین گفته است با توجه به عواقب وحشتناک ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، شهروندان کشور‌های اروپایی با بکارگیری این توصیه‌ها هم می‌توانند از تامین منابع مالی برای ارتش روسیه جلوگیری بکنند هم بکارگیری این توصیه‌ها باعث خواهند شد که اروپا بتواند وابستگی خود را به انرژی وارداتی کاهش بدهد و مردم هم در حفظ کره زمین و دستیابی به انرژی‌های پاک نقش داشته باشند.

در پایان خبرنگار شبکه آر تی اعلام کرد آژانس بین المللی انرژی همچنین گفته هر خانواده معمولی در اروپا با بکارگیری این توصیه‌ها می‌تواند سالانه حدود ۴۵۰ یورو ذخیره بکند. اگر همه شهروندان اروپا به این توصیه‌ها عمل بکنند مصرف نفت اروپا سالانه حدود ۲۲۰ میلیون بشکه کاهش خواهد یافت. این رقم رقم بسیار بالایی است، چون روسیه هر روز حدود ۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: