April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۴۸۱
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
0
ماندگاری قیمت سکه بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی برای برخی بازیگران بازار معنای افزایشی داشته است.
سوخت محدود سکه برای شتاب سنگین
سکه امامی در روز‌های اخیر توانسته است خود را بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی نگه دارد. با این حال، این فلز گران بها سوخت خاصی برای جهش معنادار به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نداشته است. سکه در بیشتر اوقات هفته اخیر بین دو محدوده ۱۳ میلیون تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کرده است.

ماندگاری فلز گران بهای داخلی بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی برای برخی بازیگران بازار معنای افزایشی داشته است. از نگاه آن‌ها در شرایطی که اونس طلا در بازار‌های جهانی سیر نزولی دارد و ارزش ذاتی سکه بسیار پایین رفته است، ماندن بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی می‌تواند نشان دهنده انتظارات افزایشی در بازار باشد.

ارزش ذاتی سکه روز گذشته نیز زیر سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داشت و فاصله بسیار زیادی با قیمت بازار داشت. اگر طی روز‌های آتی ارزش ذاتی سکه بیشتر شود، باز هم دشوار است که فلز گران بهای داخلی رشد معناداری را تجربه کند.

به باور تحلیل گران در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان برود، سکه بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت خواهد شد. با این حال، برای شکست محدوده ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، سکه نیاز به نیروی افزایشی بیشتری دارد. اگر در بازار‌های جهانی، اونس طلا به بالای محدوده هزار و ۹۰۰ دلار برگردد، شاید فشار نزولی بر بازار سکه کاهش پیدا کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: