احمدی پنجکی بانک رفاه را خط قرمز توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۵۵۰۷
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
0
نایب رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استان تهران بانک رفاه کارگران را نقطه امید کارگران و بازنشستگان دانست و گفت: با وجود آنکه حمایت لازم و تاثیرگذار از سوی دولت برای تقویت بانک رفاه کارگران صورت نمی‌گیرد، اما شاهد نقش آفرینی بانک رفاه در حل مشکلات کارگران و بازنشستگان هستیم.
نقش آفرینی بانک رفاه در حل مشکلات کارگران و بازنشستگان
پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است گفت: متاسفانه هر از چند گاهی شاهد هستیم که دولت‌ها برای سازمان تصمیمات سلیقه‌ای می‌گیرند و شرایط را برای کار این بانک سخت می‌کنند.
 

وی با اعلام اینکه شاهد چالش‌های بسیاری برای بانک رفاه کارگران هستیم گفت: در حالی که دولت‌ها هیچ کمکی به بانک رفاه نمی‌کنند، اما شاهد هستیم که هر از چند گاهی برای بانک رفاه تصمیم می‌گیرند در حالی که حق چنین کاری را ندارند.
 

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با ابراز تاسف از اینکه دولت‌ها بین بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشگری تبعیض قایل می‌شوند گفت: در حالی دایم وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری و لشگری می‌دهند که بازنشستگان تامین اجتماعی از گرفتن وام محروم هستند.
وی با یادآوری اینکه در سال گذشته میزان وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۷ میلیون تومان بود گفت: خوشبختانه با نظر مساعد آقای لله گانی این وام به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.
 

احمدی پنجکی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون دولت هیچ کمکی به بانک رفاه نکرده است گفت: دایم به بهانه‌های مختلف مبالغ سنگینی به بانک‌های دیگر می‌دهند تا به بازنشستگان کشوری و لشگری وام اختصاص داده شود در حالی که تاکنون حتی ریالی به بانک رفاه کارگران کمک نشده و این بانک از سرمایه تامین اجتماعی به بازنشستگان تسهیلان می‌دهد.
 

وی با اعلام اینکه از زمان آغاز پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان کشوری و لشگری، در تلویزیون زیر نویس می‌کنند گفت: همین امر باعث شده تا بازنشستگان تامین اجتماعی گمان کنند نگاه دولت به بازنشستگان کارگری محبت آمیز شده در حالی که این طور نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی مانند روال دولت‌های گذشته، همچنان مورد بی مهری دولت سیزدهم قرار دارند.
 

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استان تهران با طرح این پرسش که دولت برای پرداخت وام‌های متعدد به بازنشستگان کشوری و لشگری از کجا اعتبار می‌آورد گفت: بهتر است از همان محلی که برای پرداخت وام به بازنشستگان کشوری و لشگری اعتبار تخصیص می‌یابد، برای بانک رفاه نیز اعتبار اختصاص داده شوئد.
وی از تبعیض آشکاری که بین بازنشستگان کشوری و لشگری با تامین اجتماعی صورت می‌گیرد به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت‌ها هیچ نگاه محبت آمیزی به بازنشستگان تامین اجتماعی نداشته اند و این نامهربانی به زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی از جمله بانک رفاه نیز سرایت کرده است.
 

احمدی پنجکی بانک رفاه کارگران را خط قرمز جامعه کارگری توصیف کرد و گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند دولت برای بانک رفاه تصمیم بگیرد، زیرا این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و هر تصمیمی که به زیان بانک رفاه باشد، با واکنش شدید کارگران و بازنشستگان رو به رو خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: