April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیرایش از برگزاری جلسه مخفیانه در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۵۵۲۳
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با یادآوری اینکه در بیشتر مواردی که نمایندگان مجلس در مسائل مرتبط با کارگران ورود کرده‌اند، به زیان جامعه کارگری تمام شده است گفت: معلوم نیست اکنون نمایندگان مجلس چه خوابی برای کارگران دیده اند، اما هنگامی که برای افزایش دستمزد جلسه مخفیانه برگزار می‌کنند، به نظر می‌رسد قصد دارند سفره‌های کارگران را خالی و بر شرمندگی آنان در مقابل زن و فرزندشان بیافزایند.
خواب آشفته نمایندگان برای دستمزد کارگران
دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با انتقاد از جلسه‌ای که به صورت مخفیانه در کمیسیون اجتماعی مجلس برای تجدید نظر و بررسی افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ برگزار شده است گفت: مجلس شورای اسلامی وظایف بسیاری دارد که روی زمین مانده، اما به مسائلی ورود می‌کند که هیچ ربطی به حیطه مسئولیت نمایندگان ندارد.
ابراهیم پیرایش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اینکه هر از چندگاهی به یک بخش چنگ بزنید و در حوزه‌هایی ورود کنید که ربطی به نمایندگان ندارد، باعث می‌شود که بسیاری از امور مربوط به مجلس شورای اسلامی روی زمین بماند، زیرا به جای متن، به حاشیه‌ها وارد شده اید. 

وی با ابراز تاسف از اینکه نمایندگان مجلس به خود این اجازه را می‌دهند که در هر حوزه و هر حیطه ورود کنند گفت: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که حتی دولت برای عزل و نصب خود در ادارات شهرستان‌ها و استان ها، باید نظر مساعد نمایندگان مجلس را جلب کند و این رویکرد باعث شده که نمایندگان گمان کنند حق دارند در هر زمینه‌ای وارد شوند.
 
دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با اعلام اینکه پس از روی کار آمدن هر دولتی، مدیران جدید موردنظر آن دولت منصوب می‌شوند و مدیران قبلی حتی اگر توانمند باشند، باید صحنه مدیریت کشور را ترک کنند گفت: اگرچه دولت‌ها در انتصابات خود مختار هستند، اما باید نظر نماینده حوزه انتخابیه را جلب کنند در غیر اینصورت با چوب لای چرخ گذاشتن‌ها در مجلس روبرو خواهند شد.
وی با اعلام اینکه در راس امور بودن مجلس، بهانه‌ای برای ورود بی مورد نمایندگان به همه موارد شده است گفت: منظور از در راس امور بودن مجلس، اموری است که قانون اساسی برای نمایندگان تعریف و تعیین کرده است، اما متاسفانه نمایندگان مجلس گمان نمی‌کنند حتی در بحث تعیین افزایش دستمزد کارگران نیز می‌توانند ورود کنند.
پیرایش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: جای تاسف دارد که نمایندگان با قوانین بیگانه هستند و حتی به تصمیم شورای عالی کار ورود می‌کنند در حالی که مجلس شورای اسلامی حق ندارد در مورد حداقل دستمزد کارگران تصمیم بگیرد، اظهار نظر کند یا جریان سازی کند.

وی از جلسه محرمانه کمیسیون اجتماعی به عنوان خواب آشفته نمایندگان برای دستمزد کارگران یاد کرد و افزود: اگر نمایندگان معتقد هستند که افزایش دستمزد کارگران هم باید در مجلس صورت بگیرد، بهتر است به جای برگزاری جلسات محرمانه، طرحی برای تغییر قانون کار تهیه کنند تا از آن طریق به اعمال نفوذ مجلس در شورای عالی کار منجر شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر بندر امام با اعلام اینکه افزایش دستمزد کارگران روال خاص خودش را دارد گفت: آقایانی که جلسه مخفیانه در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کرده‌اند، باید بدانند که در جلسه شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت حداقل دستمزد بررسی و تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود، بنابراین قانون برای مجلس هیچ جایگاهی در نظر نگرفته است.
 
پیرایش خطاب به فعالان جامعه کارگری گفت: حواسمان باشد که برای نمایندگی مجلس به چه کسانی رای می‌دهیم، آن‌ها از کارگران رای می‌گیرند و در اولین فرصت به نفع کارفرمایان و علیه کارگران اقدامات سوال‌برانگیز انجام می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: