کد خبر: ۳۷۵۵۷۹
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۷
0
دو پسرعمو که دی‌سال گذشته در یک مراسم عروسی مرتکب قتل شده‌بودند، هنگام باربری بازداشت شدند.

باربری پس از قتل در عروسیمتهمان اعتراف کردند که پس از حادثه به صورت غیرقانونی به ترکیه گریخته بودند و مدتی قبل پس از بازگشت از آن کشور مشغول باربری بودند که دستگیر شدند.

شامگاه جمعه سوم دی‌سال گذشته مأموران کلانتری‌۱۲۹ جامی قتل پسر جوانی را به قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند. مأموران اعلام کردند ساعتی قبل در تالار عروسی پسر جوانی در درگیری با چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود، اما تلاش تیم پزشکی برای نجات وی نتیجه نمی‌دهد و پسر جوان فوت می‌کند.

با اعلام این خبر بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی برای تحقیق به بیمارستان رفتند. تیم جنایی در بیمارستان با جسد خونین جوانی به نام سامان روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقو به قتل رسیده‌بود.

نخستین بررسی‌ها نشان داد دو پسر عمو به نام‌های ستار ۲۱‌ساله و مهران ۲۲‌ساله در جشن عروسی هنگام رقص و پایکوبی با مقتول درگیر می‌شوند. درگیری آن‌ها وقتی بالا می‌گیرد یکی از آن‌ها با چاقو ضربه‌ای به سامان می‌زند و بعد هم هر دو از محل فرار می‌کنند.

یکی از شاهدان هم گفت: «پسر عموها از فامیل‌های دور داماد هستند و مقتول هم از بستگان عروس است. ساعتی قبل مهران در حال رقص بود که مقتول به او نگاه چپ کرد و بعد با هم درگیر شدند. آن‌ها در عروسی چند باری با هم مشاجره لفظی کردند تا اینکه آخرین بار ستار وارد درگیری شد و با چاقو ضربه‌ای به سامان زد و او را خونین نقش بر زمین کرد.»

فرار به ترکیه

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران پلیس به محل زندگی دو متهم رفتند، اما دریافتند متهمان از محل زندگی‌شان به مکان نامعلومی گریخته‌اند.

تحقیقات مأموران پلیس نشان داد دو متهم پس از حادثه به صورت غیرقانونی به کشور ترکیه فرار کرده و در مکان نامعلومی زندگی پنهانی را آغاز کرده‌اند. در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت، چند روز قبل به مأموران پلیس خبر رسید دو متهم مدتی قبل از ترکیه به ایران برگشته و در یکی از محله‌های جنوبی تهران زندگی می‌کنند.

بدین ترتیب مأموران مخفیگاه متهمان به قتل را شناسایی و چند روز قبل آن‌ها را بازداشت کردند.

انکار قتل

صبح دیروز دو متهم به دادسرای امور جنایی منتقل شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

ستار با انکار قتل گفت: «من و پسر عمویم همراه یکی از دوستان پسر عمویم آن شب در جشن عروسی دعوت بودیم. هنگام رقص و پایکوبی من و پسر عمویم با سامان درگیر شدیم و دقایقی بعد با میانجیگری بستگان درگیری ما پایان یافت، اما این پایان حادثه نبود. ساعتی گذشت و دوباره با هم چشم در چشم شدیم و برای دومین بار مشاجره لفظی ما آغاز و این بار هم به خوشی تمام شد تا اینکه سومین بار دوست پسر عمویم وارد درگیری شد و با چاقو سامان را به قتل رساند. پس از حادثه خیلی ترسیدیم و با پسر عمویم به مرز ایران و ترکیه رفتیم و ۳۰‌میلیون تومان به قاچاق بر انسان دادیم تا ما را از مرز خارج کند. ۱۵‌شبانه روز در کوهستان‌ها حیران و سرگردان بودیم و ما را به روستایی مرزی رساند. پس از دو روز استراحت در روستا به استانبول رفتیم.»

بعد از قتل باربری می‌کردیم

وی ادامه داد: «آنجا خیلی به ما سخت گذشت، چون غریب بودیم و به صورت غیرقانونی رفته بودیم و به همین خاطر سه‌روز بعد دوباره به تهران برگشتیم و زندگی مخفیانه خودمان را در تهران شروع کردیم. در این مدت هر دو ما با وانت من باربری می‌کردیم، اما به خانه‌مان رفت و آمد نداشتیم، چون می‌ترسیدیم شناسایی و دستگیر شویم. شب‌ها هم در پارک و ماشین یا خانه دوستان می‌خوابیدیم، اما در نهایت شناسایی و دستگیر شدیم.

مهران هم در بازجویی‌ها گفت: «آن شب من و پسر عمویم به خاطر رقص با یکی از مهمان‌های خانواده عروس درگیر شدیم. دوستم من در آن درگیری بود، اما دخالتی نکرد و من با چشمان خودم دیدم که ستار با چاقو پسر جوان را زد. پسر عمویم قاتل است و دروغ می‌گوید که دوست من قاتل است و به همین دلیل هر دو به کشور ترکیه فرار کردیم.»

در حالی که تحقیقات میدانی و گفته شاهدان حکایت از آن دارد ستار قاتل است، قاضی شفیعی دو متهم را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار داد.

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: