کد خبر: ۳۷۵۶۴۹
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
در فروردین ۱۴۰۱ اقلامی نظیر خیار، گوجه فرنگی و شکر رکورد دار رشد ماهانه قیمت در کالا‌های خوراکی منتخب بوده اند. بررسی‌های مرکز آمار در این ماه تغییرات ۵۳ قلم کالا را در ادامه مورد ارزیابی قرار داده است.
رکوردزنی قیمت خیار در فروردین ۱۴۰۱
وضعیت تغییرات قیمت‌ها در سبد خوراکی‌های منتخب در فروردین ۱۴۰۱ در نقاط شهری منتشر شده و روایت این نهاد از تغییرات قیمت‌ها به شرح زیر بوده است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ٥,١ درصد، " برنج ایرانی درجه یک " با ٢.٢ درصد و " برنج خارجی درجه یک " با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "گوشت گوسفند" با ٧,٦ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٤.٨ درصد و "مرغ ماشینی" با ٣.٤ درصد بیشترین بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ٤,٣ درصد و " ماست پاستوریزه " با ١.٦ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " سیب " با ٦,١ درصد، " لیموترش" و "انار" با ٤.٤ درصد می ­باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " گوجه فرنگی " با ٢٧,٦ درصد، "خیار" با ١١.٤ درصد و " بادمجان " با ٧.٣ درصد می­ باشد. همچنین در این گروه " فلفل دلمه‌ای " با ٥.٢- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شکر" با ١٠,٠ درصد و "قند " با ٩.٨ درصد می ­باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: