April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۷۸۵
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
شرکت فضایی اسپیس ایکس با موفقیت ۵۳ ماهواره استار لینک را با کمک تقویت‌کننده‌ای به فضا پرتاب کرد.
اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره Starlink را به فضا پرتاب کرد
روز گذشته اسپیس ایکس با موفقیت ۵۳ ماهواره استار لینک را با کمک تقویت‌کننده‌ای که ۲۱ روز قبل به فضا ارسال شده بود، پرتاب کرد.

به گزارش سایتinterestingengineering؛ این پرتاب طبق برنامه ریزی انجام شد و ۱۵۱ مین مأموریت فالکون ۹ بود که عمدتاً به پرتاب ماهواره این شرکت اختصاص داشت. اسپیس ایکس وعده داده که سیستم ماهواره‌ای Starlink دسترسی به اینترنت پرسرعت را در هر نقطه از جهان فراهم می‌کند.

گفته شده، اولین مرحله تقویت کننده فالکون ۹ با نام B۱۰۶۲، بعد از هشت دقیقه بلند شدن در فاصله حدود ۴۰۰ مایلی از ساحل در اقیانوس اطلس، با موفقیت بر روی پهپاد بازیابی اسپیس ایکس فرود آمد. این ششمین راه‌اندازی برای تقویت‌کننده B۱۰۶۲ است، که زمان راه‌اندازی مجدد آن تنها سه هفته بود. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ پرواز کرد و سپس در ژوئن سال گذشته پرتاب شد.

اسپیس ایکس

آخرین پرتاب موشک سایوز که ناسا با یک فضانورد آمریکایی با آن پرواز کرد چیزی حدود ۹۰ میلیون دلار برای یک صندلی هزینه داشت، در حالی که می‌توانید یک پرتاب کامل فالکون هوی را با این قیمت رزرو کنید، اگرچه قیمت پرتاب اسپیس ایکس اخیراً افزایش یافته است. یکی از راه‌های کمک به کاهش هزینه‌ها این است که قبل از ساخت موشک جدید، حداکثر استفاده را از موشک‌هایی که در اختیار دارید، ببرید، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که در سال‌های آینده شاهد زمان‌های چرخش سریع‌تر و موشک‌های قدیمی‌تر نسل بعدی پرواز‌های فضایی باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: