کد خبر: ۳۷۵۷۸۶
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
0
کنار گذاشتن سیاست‌های محدودکننده و فراهم کردن مسیر برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نو پا برای کشوری همچون هند سبب رشد فوق‌العاده در این حوزه شده است.
هند؛ ابر رقیب کشور‌ها در استارتاپ‌های چند میلیاردی!
به نظر می‌رسد که هند به یکی از کشور‌های موفق در حوزه استارتاپ‌های یونیکورنی تبدیل در جهان تبدیل شده‌است. در چند سال اخیر صد‌ها شرکت استارتاپ در هند تأسیس شده‌اند که بسیاری از آن‌ها به موفقیت‌های باورنکردنی دست یافتند.

آمار‌ها نشان می‌دهند که بودجه راه‌اندازی استارتاپ‌ها در هند در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. چرا که علاوه بر سرمایه‌گذاران بزرگ، سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های بازنشستگی نیز در بسیاری از مشاغل آنلاین و استارتاپ‌های جدید سرمایه‌گذاری کردند.

اکنون براساس گزارش NASSCOM، هند به عنوان سومین اکوسیستم استارت‌آپی جهان شناخته شده‌است. در این کشور بیش از ۱۰۰ شتاب‌دهنده، ۲۰۰ سرمایه‌گذار angel و بیش از ۴۲۰۰ استارت آپ جدید وجود دارد و به یکی از کشور‌های پیشرو در نوآوری، فناوری و کارآفرینی تبدیل شده است.

عوامل رشد استارتاپ‌های چند میلیاردی در هند
در سال ۲۰۱۳؛ یعنی زمانی که برای اولین بار اصطلاح یونیکورن تعریف شد تنها ۳۹ یونیکورن در سراسر جهان وجود داشتند. این استارتاپ‌ها تا امروز هم یونیکورن باقی مانده‌اند. فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، اوبر، پینترست و یوتیوب جزو این ۳۹ استارتاپ بوده‌اند. اما استارتاپ‌های یونیکورنی در کشور‌های در حال توسعه نیز پدیدار شدند.

استارتاپ‌های هندی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میزان ۸٫۴ میلیارد دلار جذب سرمایه داشتند که نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل ۲۲ درصد رشد داشتند. این تزریق سرمایه باعث شد تا بسیاری از یونیکورن‌ها (استارتاپ‌های بیش از یک میلیارد دلار) در چند سال اخیر در هند رشد کنند.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۰ استارتاپ در هند تبدیل به یونیکورن شدند. این عدد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ دو برابر شد که نشان دهنده روند صعودی و پیشرفت این بخش در این کشور است.

با وجود این، دلیل اصلی افزایش این استارتاپ‌ها، رشد پر شتاب اکوسیستم اینترنت در هند است که در کنار بهبود شرایط سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی در هند می‌تواند این رشد بسیار تسریع کند.

گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد که حداقل ۶۷ یونیکورن خصوصی در هند مستقر هستند. ۲۷ مورد از آن‌ها در سال ۲۰۲۱ به گروه یونیکورن‌ها وارد شده‌اند که بیشتر آن‌ها در بخش اقتصاد دیجیتال هند فعال هستند.

استارتاپ هندی آموزشی «بیجو» در حال حاضر یکی از ارزشمند‌ترین استارتاپ‌های آموزشی جهان است که ارزشی بالاتر از ۱۱‌میلیارد دلار دارد. پس از آن استارتاپ آناکادمی نیز که در فضای آموزش آنلاین فعال است، ارزش بالای سه میلیون دلاری دارد.

استارتاپ‌های کوچکی که تبدیل به یونیکورن شدند
روند استارتاپ‌های هندی از تکنولوژی مالی و تکنولوژی تحصیلات فراتر رفته و به سمت بخش‌هایی مانند دکوراسیون منزل، امانت‌دهی و وام‌دهی و تجارت اجتماعی پیش رفته است.

علاوه‌بر چند استارتاپ بزرگ هندی که در دو سال اخیر تبدیل به یونیکورن‌های استارتاپی در جهان شدند، چند استارتاپ کوچک هندی نیز در سال ۲۰۲۱ تبدیل به یونیکورن شدند که به شرح زیر هستند:

LEAD School استارتاپی در زمینه معرفی مدارس ارزان و مقرون به‌صرفه است. همچنین، برای دانش‌آموزان برنامه تحصیلی و آموزشی نیز ارائه می‌دهد.

استارتاپی به نام Darwinbox از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کار‌های اتوماسیون اداری، پرداخت حقوق و دستمزد، استخدام، ماموریت‌ها و هزینه‌ها، و مهمتر از همه آنوبردینگ (تطبیق کارکنان تازه وارد با روند فعالیت شرکت) استفاده می‌کند.

Dealshare؛ این استارتاپ کار فروش و تحویل اقلام خرده و کالا‌های سوپر مارکتی را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. فراهم کردن اجناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب. ویژگی بارز این استارتاپ خرید آسان برای افرادی است که به تازگی با اینترنت آشنا می‌شوند.

یونیکورن Livspace خدمات متفاوتی ارائه می‌دهد. این استارتاپ ارائه دهنده آنلاین طراحی داخلی خانه و چیدمان مبلمان منزل برای استفاده بهینه از فضای داخلی خانه است.

در برخی از موارد، نمونه‌های داخلی یونیکورن‌های هندی در کشور وجود دارند. اما این استارتاپ‌ها هنوز نتوانسته است جایگاه خود را به خوبی در بین مردم و سرمایه‌گذاران پیدا کنند یا حتی ایده مرکزی آن بسیار خام است.

با وجود این، به نظر می‌رسد که استارتاپ‌های یونیکورنی در کشور‌هایی به غیر از کشور‌های غربی در حال رشد هستند. اما این رشد استارتاپ‌ها، نیازمند حمایت بخش خصوصی و بخش دولتی بوده است که در کشور ما هنوز سرمایه‌گذاران این دو بخش در جهت رشد استارتاپ‌های داخلی اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: