April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۷۸۹
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
0
شرکت حقوقی روسی، اپل را به پرداخت جریمه ۱.۲۸ میلیون دلاری به کاربران این کشور محکوم کرد.
پس از قطع سرویس پرداخت، کاربران روسی از اپل شکایت کردند
یک شرکت حقوقی روسی روز جمعه اعلام کرد که شکایتی را علیه غول فناوری آمریکایی اپل تنظیم کرده است و خواستار غرامت ۹۰ میلیون روبلی برای مصرف کنندگان از خروج اپل از خدمات پرداخت خود از روسیه متضرر شده است. اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت حقوقی Chernyshov، Lukoyanov & Partners گفت پس از اینکه شرکت اپل استفاده از سرویس Apple Pay داخلی خود را در اول مارس در پاسخ به اعزام نیرو از مسکو به اوکراین محدود کرد، حقوق مصرف کنندگان روسی را نقض کرده است.

این شکایت که به گفته شرکت حقوقی روسی در دادگاه مسکو ثبت شده است، خواستار غرامتی معادل ۱.۲۸ میلیون دلار بوده که به گفته آن‌ها شامل غرامت برای "خسارت معنوی" وارده به شهروندان است. همچنین این شرکت از اپل می‌خواهد که خدمات " اپل پی" را برای کاربران روسی از سر بگیرد.

این رقم ممکن است افزایش یابد، زیرا این شرکت حقوقی همچنان از مدعیان بیشتری برای پیوستن به این شکایت دعوت می‌کند.

اپل در روسیه

شریک ارشد کنستانتین لوکویانوف گفت که شرکت اصلی اپل در ایالات متحده تصمیم به تعلیق فروش محصولاتش و محدود کردن خدمات در روسیه گرفته است. او در بیانیه‌ای گفت: «بنابراین دعاوی ما اولاً متوجه شرکت مادر و ثانیاً به واحد‌های تابعه آن است.»

شرکت حقوقی Chernyshov، Lukoyanov & Partners اعلام کرد که تصمیم اپل برای توقف خدمات " اپل پی"  در روسیه، عملکرد دستگاه‌های فروخته شده در بازار داخلی را کاهش داده و در نتیجه از ارزش آنها کاسته است، اقداماتی که طبق قوانین روسیه غیرمنصفانه و تبعیض‌آمیز هستند.

این شرکت حقوقی در حال پیگیری شکایت مشابهی علیه شرکت پخش آنلاین نتفلیکس است که در ماه مارس خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: