April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
گروسی بر استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر تاکید کرد؛
کد خبر: ۳۷۵۷۹۷
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام اینکه در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر هستیم گفت: جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است و باید نهایت استفاده را از این فرصت تجدید ناپذیر ببریم.
خیز بلند مناطق آزاد برای جذب توریست
حسین گروسی در گفتگو با پول نیوز با یادآوری اینکه از سال گذشته دغدغه جام جهانی قطر را به صورت جدی به مسوولان متذکر شدیم گفت: دبیر قبلی مناطق آزاد و محمد دبیر جدید مناطق آزاد نسبت به استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر حساسیت لازم را داشته و دارند.

وی بر همسویی دستگاه‌های دیگر تاکید کرد و گفت: رهبری استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر می‌تواند مناطق آزاد باشد، اما اگر بدون هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها همچون گردشگری، وزارت ارشاد، راه و شهرسازی (برای رفت آمد دریایی و هوایی) و دیگر بخش‌ها صورت گیرد، به هدف استفاده از این ظرفیت نخواهیم رسید.

معاون مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: در بحث ظرفیت هوایی و دریایی، نیاز است وزرای راه و شهرسازی ایران و قطر به تفاهم لازم برسند و در یک مسیر هدفمند گام بردارند، به ویژه آنکه وزیر هر دو کشور بازدید‌هایی دراین زمینه داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه وقت زیادی نداریم گفت: جام جهانی در آبان ماه برگزار می‌شود و باید هرچه سریعت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را اعلام کنیم.

گروسی بر اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ارایه خدمات به میهمانان جام جهانی قطر تاکید کرد و گفت: اگر امکانات فراهم شود، می‌توانیم در بحث توریست سلامت از فرصت جام جهانی استفاده کنیم، به شرط آنکه ظرفیت‌ها را آماده سازی کنیم.

وی با اعلام اینکه کشور ما ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد گفت: ایران جایگاه بالایی در بحث درمان و پزشکی دارد و در زمینه جراحی‌های سرپایی نیز ظرفیت خوبی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

معاون مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: به لحاظ گران بودن هزینه درمان در کشور‌های جهان، یکی از مسایلی که جذب توریست می‌کند و می‌توانیم از فرصت جام جهانی قطر استفاده کنیم، استفاده از توریست سلامت در کنار تورییست ورزشی است.

وی افزود: بحث دیگر ارز دیجیتال است. بسیاری از کسانی که به قطر می‌آیند، امکان دارد بخواهند با ارز دیجیتال هزینه‌های خود را بپردازند که باید این زیر ساخت را برای تبدیل پولهایشان انجام بدهیم.

گروسی بر ظرفیت سازی وزارت ارتباطات تاکید کرد و گفت: وزارت ارتباطات باید اینترنت مناسب را تامین کند، زیرا در جام جهانی استفاده از اینترنت برای فعالیت میهمانان جام جهانی بسیار زیاد است، بنابراین باید تلاش کنیم تا باعث مشکلات نشود.

وی از آمادگی کامل مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم خبرداد و گفت: البته نباید به این مناطق مختص شویم بلکه مناطق دیگر نیز باید فعال باشند که اروند نیز آمادگی پذیرایی از توریست‌های ورزشی را دارند، اما باید زیر ساخت‌ها فراهم شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: