کد خبر: ۳۷۵۸۰۱
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
0
به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، کاهش زمان صدور مجوز‌ها در افزایش آمار اشتغال و بیمه شدگان تاثیرگذار بوده و موجب شده تا از این طریق عده بسیاری جذب بازار کار شوند.
ولی الله صالحی درباره افزایش آمار جدید بیمه شدگان تامین اجتماعی و تاثیر آن بر بازار کار  گفت: افزایش بیمه شدگان اجباری نشان از این دارد که کارگری مشغول کار شده و کارفرمایی داشته است، ولی بیمه اجباری می‌تواند کارگر و نیرو‌های خدماتی هم باشد و الزاما شغل مولد نباشد.

وی افزود: در حال حاضر به لحاظ بیمه‌ای انواع بیمه‌ها را در سازمان تامین اجتماعی داریم. بیمه مشاغل آزاد و خویش فرمایی را هم داریم که شامل خانم‌های خانه دار، قالیبافان، دانشجویان، کارگران ساختمانی و رانندگان می‌شود.

صالحی ادامه داد: یکسری مشاغل هم داریم که به آن‌ها مشاغل نوظهور می‌گویند و افرادی را داریم که اصطلاحا کارگر کار نوظهور هستند و خودشان کار می‌کنند و بیمه هم می‌شوند؛ بنابراین شرایط جامعه نشان می‌دهد و مهار تدریجی تورم در این زمینه اثرگذار است.

این کارشناس حوزه کار، گفت: مهار تورم با تولید است و تولید به معنای تولید کالا‌های کشاورزی و صنعتی است و اگر به نقطه‌ای برسیم که احساس شود اشتغال ایجاد شده است، نیروی به کار گرفته شده در بهره وری و تولید ناخالص داخلی نقش موثر خود را ایفا کرده است.

صالحی کاهش زمان صدور مجوز‌ها را بر افزایش آمار اشتغال و بیمه شدگان موثر دانست و گفت: در خیلی از بخش‌ها کاهش زمان صدور مجوز باعث شده تا صاحبان مشاغل با کم‌ترین دغدغه کسب و کار خود را راه اندازی کنند و از این طریق عده‌ای هم جذب بازار کار شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: