April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۸۷۱
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
0
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ابتدا قرار بود سه درصد از درآمد اپراتور‌ها به توسعه فیبرنوری اختصاص پیدا کند؛ اما دولت از هشت درصد حق‌السهم خود از درآمد اپراتور‌ها گذشته است.
دولت برای توسعه فیبر نوری از حق خود گذشت
 
«صادق عباسی شاهکوه» معاون وزیر ارتباطات درباره برنامه وزارت ارتباطات برای واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری به منازل و کسب‌وکار‌ها گفت: هدف‌گذاری که برای توسعه فیبرنوری مطرح شده، این است که در طول سه سال به ایجاد پوشش برای ۲۰ میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: دستیابی به این هدف به منابع مالی نیاز دارد. در این سال‌ها اپراتور‌ها این کار را انجام می‌دادند، اما خروجی آن اکنون به ۱.۵ میلیون پورت رسیده است و اگر این روند ادامه پیدا کند، به هدف خود برای ۲۰ میلیون پورت نخواهیم رسید.

رفع موانع اپراتور‌ها با حمایت مالی

عباسی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید کار‌هایی انجام شود. اولین مسئله رفع موانعی است که بر سر راه اپراتور‌ها قرار دارد و دیگری حمایت مالی از آن‌هاست.

وی افزود: یکی از موانع مربوط به شهرداری‌ها است که برای در اختیار دادن منابع خود به اپراتور‌ها مشکل دارند. همچنین وزارت نیرو نیز در کشیدن کابل هوایی دارای مشکل است. خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۱ بندی آمده که مقداری کار ما را برای رفع این مشکلات مرتفع کرده است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: بحث دیگر حمایت‌های مالی است که آن را در چند جهت پیش برده‌ایم. اول این‌که اعلام کردیم اگر اپراتور‌ها در پروژه فیبرنوری (ftth) انجام بدهند، درآمدی که از آن طریق به دست می‌آورند مشمول حق‌السهم دولت نمی‌شود و تنها یک‌دهم درصد از آن‌ها حق السهم گرفته می‌شود که این مبلغ عملاً مساوی با صفر است. درواقع دولت از حق السهم (ftth) گذشته است.

از سه درصد به هشت درصد

رئیس رگلاتوری خاطرنشان کرد: امتیاز بعدی، مصوبه‌ای بود که اواخر دولت قبل وجود داشت که اگر اپراتور‌های تلفن همراه در پیشبرد این پروژه همراهی کنند، می‌توانند سه درصد از درآمد خود را به‌جای پرداخت به دولت به توسعه فیبرنوری تخصیص بدهند.

عباسی گفت: این پیشنهاد را در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح کرده و آن را به پنج درصد افزایش دادیم. خوشبختانه دولت برای تصویب این طرح پیشنهاد را تا هشت درصد افزایش داد. این نشان می‌دهد در دولت عزمی جدی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری از پروژه‌های بزرگ دولت در حوزه ارتباطات است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: