April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده کارگران ساختمانی از وضعیت نامناسب اقتصادی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۵۹۰۶
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی قم با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اقتصادی به وجود آمده گفت: ۴۳ سال است خط فقر جلوتر از دستمزد و زندگی کارگران حرکت می‌کند و سرعت خط فقر به اندازه‌ای بالاست که همواره زندگی کارگران را پشت سر گذاشته است.
کارگران زیر بار فشار، سختی و ناامیدی
عباس شیری با اعلام اینکه در سال‌های پس از انقلاب، مرتب مسائل و مشکلات را مطرح کرده و همواره از دستمزد پایین و تورم بالا گلایه داشته ایم گفت: با وجود آنکه در انعکاس مشکلات تورم، گرانی، بیکاری و چالش‌های مرتبط با کارگران تلاش بی وقفه‌ای داشته و گام‌های اساسی برداشته‌ایم، اما آه گرم کارگران در دل سرد مدیران بیگانه با ضعف معیشت، اثری نداشته است.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته سبد معیشت را ۹ میلیون تومان تعیین کردند، اما خط فقر ۱۱ میلیون تومان بود گفت: در نتیجه مذاکرات شورای عالی کار، این سبد معیشت تعیین شد، اما تعیین دستمزد نه تنها کارگران را از خط فقر عبور نداد، بلکه همچنان می‌بایست زیر خط فقر دست و پا بزنیم.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی قم از گرانی و تورم پیش آمده در در بهار ۱۴۰۱ ابراز تاسف کرد و گفت: کارگران و مردم هیچ نقشی در بحران‌های اقتصادی ندارند، اما با کمال تاسف تاوان سومدیریت دولت و بازی‌های سیاسی را کارگران با سفره‌های خالی شان می‌دهند.
وی از تفاوت فاحش درآمد کارگران و دولتمردان ابراز تاسف کرد و گفت: اگر حتی یک مدیر به اندازه یک کارگر حقوق می‌گرفت، می‌توانستیم به اصلاح امور امیدوار باشیم، اما در حالی که تفاوت حقوق مدیر و کارگر ۷ برابر است، آیا می‌توان به اصلاح امیدوار بود.
شیری با انتقاد از نجومی بگیران گفت: هنگامی که یک کارگر در گرمای تابستان و سرمای زمستان از جان و دل مایه می‌گذارد و در آخر ماه حقوق حداقلی را هم به زور به او می‌دهند، اما یکباره می‌شنود که مدیر یک مجموعه دولتی در یک ماه به اندازه ده سال حقوق او از بیت المال برداشت کردهف نه تنها امیدی به ادامه روز‌های باقیمانده عمر ندارد، بلکه از زنده بودن ناامید می‌شود.
وی از نبود تعادل در پرداخت حقوق‌ها ابراز تاسف کرد و گفت: در حالی کارفرمایان برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران بهانه می‌آورند که بهترین ماشین‌ها را سوار می‌شوند، در بهترین مناطق تهران خانه دارند، در زیباترین و گرانترین ویلا‌ها خوش می‌گذرانند، به سفر‌های خارج از کشور می‌روند و خلاصه آنکه همه کار می‌کنند تا حقوق کارگر را ندهند.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی قم با تشریح اینکه کارفرمایان برای خودشان زندگی‌های لاکچری درست می‌کنند، اما کارگران با حداقل‌ها سر می‌کنند گفت: تبعیض باعث ناراحتی روحی و روانی و افسردگی مردم به ویژه کارگران و محرومان می‌شود.
وی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس، مدیران دولتی و دیگر بخش‌ها حقوق‌های آنچنانی دارند گفت: جای تعجب و تاسف دارد که همین مدیران و مسوولان درکی از تورم گرانی نداشته و نسبت به افزایش دستمزد کارگران انتقاد می‌کنند، در نتیجه کارگران چاره‌ای جز تحمل روز‌های سخت گذشته و ناامیدی نسبت به آینده ندارد.
برچسب ها: کارگر ، ساختمان ، دستمزد ، فقر ، معیشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: