خدایی از تورم و گرانی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۵۹۷۹
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
0
نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با رد انتقاد‌ها از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: میانگین حداقل‌های یک زندگی ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است، اما مزد تعیین شده برای امسال ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.
عقب افتادگی دستمزد از حداقل های زندگ
علی خدایی گفت: امیدوارم به مناسبت هفته کارگر به‌جای حمله به حقوق و منافع قبلاً کسب شده کارگران، به فکر مشکلات معیشتی و جاری آن‌ها در بحث‌های کاری باشیم.

وی افزود: فراموش نکنیم که کارگران بیش از نیمی از جمعیت این کشور هستند و در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف همواره پشتیبان تولید و این نظام بوده و هستند.

نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که این حداقل مزد تعیین شده هنوز هم با حداقل‌های قانونی ما فاصله دارد و ما کارگران هستیم که هنوز هم بابت حداقل مزد تعیین شده باید ناراضی باشیم.

خدایی گفت: اگر مسئولان تورم را به صفر می‌رساندند و قیمت‌ها در سال جاری به همان قیمت سال ۱۴۰۰ باقی می‌ماند هیچ نیازی به افزایش حقوق نبود، اما این اتفاق نیفتاده و ما هرسال فقط قدرت خرید ازدست‌رفته کارگر را جبران می‌کنیم، اما بعد از چند ماه اثر همان افزایش حقوق هم از بین می‌رود.

نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ما هم تابعی از نرخ تورم در جامعه هستیم گفت: حداقل دستمزد یک قانون حمایتی است. مطابق نصّ صریح قانون کار، شورای‌عالی کار موظف به تعیین مزد شده، اما باید به‌اندازه‌ای باشد که حداقل‌های زندگی را تأمین کند.

وی تصریح کرد: میانگین حداقل‌های یک زندگی ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است، اما مزد تعیین شده برای امسال ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، اما مشخص نیست که چرا آقایان دائماً افزایش ۵۷ درصدی را برجسته می‌کنند و فراموش می‌کنند که پایه دستمزد را از ابتدا کوچک نگه داشتند.


برچسب ها: دستمزد ، خدایی ، کارگران ، تورم ، حقوق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: