April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۹۹۹
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مایکروسافت نوار بازی جدیدی برای ویندوز ۱۱ طراحی کرده است تا گیمر‌هایی از کنترلر استفاده می‌کنند بتوانند راحت‌تر به میان‌بر‌های بازی دسترسی داشته باشند.
نوار بازی جدید ویندوز ۱۱ دسترسی به میان‌بر بازی‌ها با کنترلر را ممکن می‌کند
مایکروسافت امروز اعلام کرد کاربران ویندوز اینسایدر می‌توانند قابلیت Controller Bar را آزمایش کنند. این ویژگی درواقع نمایی متفاوت از نوار بازی است و برای افرادی که هنگام بازی از کنترلر استفاده می‌کنند، طراحی شده است. با استفاده از این بخش می‌توانید به میان‌بر‌های بازی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که XDA اشاره می‌کند، پس از جفت کردن کنترلر Xbox با رایانه‌ی شخصی خود، با‌فرض اینکه در کانال توسعه‌دهندگان یا کانال بتا ویندوز اینسایدر عضو شده باشید، نوار بازی جدید ویندوز ۱۱ را مشاهده خواهید کرد. اگر هنگام اجرای بازی، دکمه‌ی Xbox را روی کنترلر فشار دهید، نوار بازی باز خواهد شد و به‌جای میان‌بر‌های بازی، ابزارک‌ها را مشاهده خواهید کرد.

اضافه شدن نوار بازی در ویندوز ۱۱، تغییری درخورتوجه است و اگر شما هم روی این سیستم‌عامل بازی می‌کنید، احتمالاً با نوار مخصوص گیمر‌ها آشنایی دارید. به‌لطف ابزارک‌های شخص‌ثالث می‌توانید از این قابلیت برای ضبط بازی، گرفتن اسکرین‌شات و موارد دیگر استفاده کنید.
 
بازی با کنترلر در رایانه‌ی شخصی احتمالاً محبوب‌ترین روش بین کاربران نیست، اما بسیاری از گیمر‌ها این کار را انجام می‌دهند. به‌هرحال مایکروسافت در تلاش است تا تجربه‌ی اجرای بازی با کنترلر را در محیط ویندوز ارتقا دهد.

برای استفاده از قابلیت نوار بازی، باید از نسخه‌ی ۲۲۵xx یا نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۱ و Xbox Insider استفاده کنید. با دانلود Xbox Insider Hub از فروشگاه مایکروسافت می‌توانید نوار بازی جدید ویندوز را امتحان کنید. پس از انتخاب و راه‌اندازی مجدد، به‌محض این‌که کنترلر خود را با رایانه جفت کنید، نوار جدید بازی را مشاهده خواهید کرد.

هنوز مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی نوار بازی ویندوز ۱۱ را به‌طور عمومی دردسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: