گروسی جذابیت های اسلامی را تشریح کرد؛
کد خبر: ۳۷۶۰۵۱
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
0
معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام اینکه بزرگترین گردش مالی، در گردشگری است گفت: اگرچه جام جهانی فوتبال 2022 قطر به ظاهر در امر ورزشی و جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است، اما بزرگترین اتفاق در حوزه گردشگری رقم میخورد زیرا از سراسر جهان مردم به قاره آسیا و البته خلیج فارس می آیند.
گردشگر خارجی مصداق بی بندوباری و فساد نیست
حسین گروسی در گفت و گو با پول نیوز بر استفاده از ظرفیت حداکثری برای رونق مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: هر حرکتی در تمامی بخشهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و... می تواند به گردشگری منجر شود زیرا زمینه تحقق همه این موارد، مسافرت و حضور مردم در کشور میزبان است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ صنعتی را نمی توان پیدا کرد که به اندازه گردشگری پول به اقتصاد کشورها تزریق کند گفت: همواره میتوان از ظرفیت ها استفاده کرد و باتوجه به تنوعی که در عرصه گردشگری وجود دارد، می توان از صنعت توریست در بخشهای سلامت، گردشگری، خرید، ورزشی و... نهایت استفاده را به عمل آورد زیرا همه این موارد صنایع گردشگری هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به دیدگاه خاص جمهوری اسلامی و رویکرد ویژه ای که در برخی موارد و متفاوت با دیگر کشورها دارد گفت: یکی از مهمترین بخشها، برنامه غذایی است که با توجه به تفاوت دیدگاه در زمینه مسایل شرعی، می توانیم در بحث گردشگری حلال گام های بسیار خوبی برداریم، زیرا به عنوان کشور مسلمان و متعقد به مسایل شرعی، بسیار شناخته شده هستیم.
 

وی در پاسخ به اینکه گمان نمی کنید اعتقادات ریشه ای و جدی به مسایل شرعی، باعث بی رغبتی گردشگران برای سفر به ایران شود گفت: این درست نیست که گمان کنیم با ورود گردشگر خارجی به کشور، بی بندوباری و فساد بدنبال آن وارد کشور می شود.

گروسی افزود: کسانی که به ایران سفر می کنند، این شناخت را دارند که فرهنگ و باورهای ما چیست و می دانند که باید مطابق این باورها رفتار کنند که البته باورهای سختی هم نیست و توجه به آنها مشکل آفرین نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از گردشگران، تمایل حضور در کشورهای مسلمان و دیدن جاذبه های اسلام دارند گفت: باید بپذیریم که نگاه اسلامی به همه موارد، یک ظرفیت ویژه است و آنچه مشکل آفرین می شود، ضعف زیرساختهاست که باید زیر ساختهای لازم را بدرستی تهیه و آماده کنیم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: