April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نماینده کارگران گیلان وضعیت بحرانی صنایع را تشریح کرد
کد خبر: ۳۷۶۰۸۴
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
0
نماینده کارگران استان گیلان با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد اراده‌ای برای حل بحران بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد گفت: مدیریت ناکارآمد، نبود برنامه، ماشین آلات فرسوده، به روز نکردن تولید و نگاه مغرضانه باعث بحران صنایع شده، روندی که هنوز ادامه دارد و قرار نیست دست از سر اقتصاد و صنعت کشور بردارد.
فروش کارخانه به عنوان ضایعات
غلامرضا خوالگر از وضعیت نامناسب کارخانجات گیلان انتقاد کرد و گفت: محتاج حمایت واقعی دولت هستیم.
رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان گیلان با ابراز تاسف از بحران‌هایی که برای صنایع استان گیلان اتفاق افتاده است، به خبرنگار نجواخبر گفت: کارخانه‌های پوشش، ایران پوپلین، الکتریک رشت، کنف کار، فومنات، ایران برک، فرش گیلان، پارس ایران و بسیاری کارخانه‌های دیگر در استان گیلان تعطیل و کارگرانش بیکار و آواره شده‌اند.

غلامرضا خوالگر با اشاره به اینکه امروزه از بسیاری کارخانه‌های استان گیلان فقط نامی باقی مانده است گفت: در‌های کارخانه‌ها را بسته اند، کارگران را اخراج کرده‌اند، به ماشین آلات چوب حراج زده و به قیمت ضایعات فروخته اند، سوله‌های کارخانه را ویران کرده و آهن‌آلاتش را به ضایعاتی‌ها فروخته اند و آنچه از صد‌ها کارخانه گیلان باقی مانده، زمین‌های خالی است که به بیابان می‌ماند.

وی با یادآوری سفر‌های استانی ابراهیم رئیسی به گیلان گفت: انتظار داشتیم سفر رئیس جمهور منشا خیر شود و کارخانه‌های تعطیل و بحران‌زده احیا شود، اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان گیلان با یادآوری اینکه رئیسی یک بار در مقام رئیس قوه قضاییه و یک بار در مقام رئیس جمهور از کارخانه‌های بحران زده گیلان بازدید کرده است گفت: رئیسی در هر دو مقام قضایی و اجرایی قدرت لازم را داشت تا بنگاه‌های اقتصادی را فعال کند، اما هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی با اعلام اینکه کارخانه الکتریک رشت زمین بزرگی دارد که در مرکز شهر رشت قرار گرفته است گفت: به نظر می‌رسد این کارخانه برای ادامه فعالیت می‌بایست به خارج شهر منتقل شود، اما از این بابت نگرانیم که زمین داخل شهر به فروش برسد بدون آنکه کارخانه‌ای با نام الکتریک رشت احیا شود.

خوالگر به تشریح برندسازی در ایران و جهان پرداخت و گفت: امروزه بسیاری از محصولات خارجی همچون سامسونگ، سونی، ال جی، بوش و اردل بابت نامی که دارند، کالاهایشان در کشور‌های دیگر با برند آن‌ها تولید و عرضه می‌شود، در حالی که این شرکت‌ها تنها حق لیسانس از کشور‌های تولیدکننده می‌گیرند، اما در کشور ما کارخانه‌ها را احداث و کالا‌ها را با بهترین کیفیت تولید می‌کنیم تا آنکه برندسازی می‌شود، اما به جای آنکه از این برند بهترین بهره برداری را داشته باشیم، کارخانه‌ها را تعطیل می‌کنیم و آبروی برند ایرانی را می‌بریم.

وی با اشاره به کارخانه‌های مطرحی همچون ارج، آزمایش، پارس الکتریک و بسیاری موارد دیگر گفت: به سادگی یک روز اعلام کردند که این کارخانه‌ها تعطیل شد، در حالیکه محصولات این کارخانه‌ها شهرت ایرانی و جهانی دارد.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان گیلان از تعطیلی گسترده نساجی‌ها در استان گیلان خبر داد و گفت: نساجی‌های استان قریب واقع شده اند، زیرا نساجی‌هایی که زمانی حرف اول را در تولید می‌زدند و نیاز کشور را تامین می‌کردند، تعطیل و رها شده‌اند.

وی با اشاره به کارخانه‌های تعطیل شده پوشش، کنف کار، فومنات، ایران برک، فرش گیلان و مواردی دیگر گفت: این کارخانه‌ها زمانی بزرگترین فرصت نساجی گیلان و کشور بودند، اما الان تعطیل هستند.

خوالگر از ضعف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، تولید و صنعت انتقاد کرد و گفت: نه تنها در تمامی سال‌های گذشته حمایتی از بنگاه‌های اقتصادی صورت نگرفته، بلکه نظارت هم ضعیف بوده و با سومدیریت‌ها و سواستفاده‌ها برخوردی نشده است.

وی با اعلام اینکه بار‌ها شرکت‌های تولیدی بسیاری که در آستانه بحران یا ورشکستگی بودند، وام اضطراری دریافت کردند گفت: با وجود آنکه مبلغ وام بحران بسیار قابل توجه بود، اما مسیر هزینه کرد آن مشخص نشد و هیچ کس ندانست آن وام کجا رفت، اما اصل وام به علاوه بهره سنگین در حساب شرکت‌های بحران زده جا خوش کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: