April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۱۷۱
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۶
0
شهردار تهران در نشست امروز با نمایندگان بیش از ۴۰ رسانه داخلی و خارجی عملکرد ۸ ماهه مدیریت شهری پایتخت را تشریح و بیش از ۲۰ خبر خوش به تهرانی ها داد.

 

 

 

 

ساعت حدود ۱۰:۳۰ پیش از ظهر امروز طبق قرار قبلی با اهالی رسانه علیرضا زاکانی در محل حضور خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جهت نشست خبری در بوستان «گفت‌وگو» حاضر شد.

جمع کثیری در محل سالن جلسات این بوستان حضور داشتند و برخی از رسانه‌ها دو تا سه نماینده خود را برای پوشش برنامه و طرح سوال از شهردار تهران اعزام کرده بودند گپ و گفت‌وگو بین خبرنگاران گرم بود.

نشست رسماً‌ آغاز نشده ولی بازار خبر آن هم از حوزه‌های مختلف بین خبرنگاران همیشه داغ است از حوزه‌های مختلف شهری گرفته تا موضوعات اقتصادی و بین‌المللی هر کسی تحلیل خودش را دارد و آن را به اطرافیان ارائه می‌دهد. برخی هم مشغول گپ و گفت‌وگوی روزانه هستند.

ماجرای شربتی که همه نامزدهای انتخابی خوردند به غیر از رئیسی

جمع عکاسان و تصویربرداران هم جمع است از حدود ۴۰ رسانه داخلی و خارجی برای پوشش نشست و سوال از شهردار تهران در جلسه حضور دارند  تعداد زیادی از معاونین شهردار تهران از جمله سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، لطف‌الله فروزنده معاون توسعه منابع انسانی، محمدامین توکلی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و همچنین احمد علوی عضو شورای شهر تهران و ...  نیز در نشست حضور یافته‌اند و شهردار پایتخت را همراهی کرده‌اند دقایقی بعد با سرود جمهوری اسلامی ایران و آیاتی از کلام‌الله مجید جلسه رسماً کلید می‌خورد.

ماجرای شربتی که همه نامزدهای انتخابی خوردند به غیر از رئیسی

علیرضا زاکانی شهردار تهران در ابتدای نشست گزارش کوتاهی از عملکرد ۸ ماهه شهرداری ارائه می‌کند و می‌گوید به سؤالات همه خبرنگاران امروز پاسخ می‌دهم. شهردار تهران با بیان اینکه ۸ ماه و ۸ روز از حضور خود در شهرداری تهران می‌گذرد گفت: امیدوارم امروز این جلسه حاصل و نتایج خوبی را داشته باشد و بتوانیم از نظرات خبرنگاران استفاده کنیم و همزمان پاسخگو هم باشیم.

مهمترین صحبت شهردار تهران در آغاز برنامه مساله تغییر و تحول بزرگ است. زاکانی می‌گوید در آستانه تغییر و تحول بزرگ هستیم. در حالی که شعارهای انقلاب در عرصه جهانی مورد استقبال واقع شده و عمق جهانی و منطقه ای مبتنی بر آرمان‌های دقیق جمهوری اسلامی شرایط مناسبی را فراهم کرده؛ امروز نیازمند الگویی برای تکثیر و تشکیل تمدن نوین اسلامی هستیم.

زاکانی معتقد است اگر علاقه‌مند به ایران، اسلام و آسایش و رفاه مردم هستیم باید به تحول در کشور کمک کنیم. به گفته وی کسانی‌که تلاش می‌کنند ناکارآمدی را یک امر مسجل برای راه طی شده ۴۳ ساله تا به امروز القاء کنند، درواقع به همان افرادی کمک می‌کنند که علاقه ندارند ایران و انقلاب اسلامی پابرجا بماند. اگر علاقه‌مند به ایران، اسلام و آسایش و رفاه مردم هستیم باید به تحول در کشور کمک کنیم.

پس از صحبت‌های نخست زاکانی که مدت زمان اندکی از جلسه را به خود اختصاص داده نوبت اهالی رسانه می شود و یکی یکی نمایندگان رسانه‌ها با هر جبهه و جناحی سوالات خود را از شهردار تهران می‌پرسند. نوبت سوالات بر اساس ورود خبرنگاران و لیستی است که توسط روابط عمومی تهیه شده، شهردار تهران بدون طفره به سوالات پاسخ می‌دهد. نقدها را می پذیرند و می‌گوید برای رفع مشکلات عزم مدیرت شهری بیش از ۸ ماه و هشت روز است که جزم شده

سوالات خبرنگاران چه بود؟

مشکلات حمل و نقل عمومی، کمبود واگن و اتوبوس، تاکسی های فرسوده، مشکل مسکن، نتایج قرارگاه مسکن، اجتماعی و قرارگاه جمعیت، سامانه شفافیت، راه اندازی میادین میوه و تره، ساختمان‌های ناایمن، پرونده رسا تجارت، فاصله شمال و جنوب تهران، سرقت المان‌های شهری، زمان راه اندازی قطار سبک شهری، نحوه مبارزه با فساد، راه اندازه خانه خبرنگاران، روشنایی پایتخت، وضعیت زیباسازی، تراکم فروشی، ‌نوسازی بافت فرسوده، ساخت و ساز در تهران، صدور پروانه ساخت، عوارض شهری، وضعیت خیابان پیروزی، رایزنی با دولت برای بهبود وضعیت تهران و ... از جمله سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف از شهردار تهران  بود.

ماجرای شربتی که همه نامزدهای انتخابی خوردند به غیر از رئیسی

۲۰ خبر خوش شهردار به اهالی رسانه

البته علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوالات خبرنگاران خبرهای خوشی ارائه داد و مهم‌تر از همه اینکه در حوزه حمل و نقل و مسکن تحولات بزرگی در حال رقم خوردن است.  محموله چرخ های خریداری شده مترو در مسیر تهران، قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه واگن،  ۷۰ هزار میلیارد تومان، هزینه تکمیل ۲۰ ایستگاه باقی مانده از ۷ خط مترو، افتتاح سامانه جامع شفافیت در خردادماه،  کاهش زمان صدور پروانه، تاسیس خانه خبرنگاران، تسریع نوسازی، اجرای ۴۸۵ پروژه  شهری، برخورد جدی با فساد و گردن و کلفتان، راه اندازی ۱۰۰ میدان میوه و تره بار طی امسال،  ظرفیت سازی برای معتادان و مهرت آموزی کودکان کار، ورود ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس طی امسال، بهبود ساختمان های نا ایمن، اصلاح ۹۸ تقاطع،   اجرای پروژه ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی به آزادگان؛ برای نخستین بار در غرب آسیا، مجوز برای قطار سبک شهری، اقدامات سازمان‌ زیباسازی تجلی کننده هویت های متفاوت پایتخت و تسهیلاتی از سوی شهرداری برای فرزندآوری از جمله خبر خوش شهردار به اهالی رسانه بود.

 بنده در گذشته نیز دزد ـ دزد نکردم و سراغ گردن کلفت ها رفتم

همچنین در موضوع مبارزه با فساد زاکانی تصریح کرد که علاقه‌ای برای در بوق و کرنا کردن ندارد ولی وقتی احقاق حق برای شهر شد اعلام می‌کنیم شهردار تهران گفت: ما متولی و مسئول شهر هستیم. بنده در گذشته نیز دزد- دزد نکردم و به سراغ گردن کلفت ها رفتم که هر کسی هم در مقابل ما در دستگاه قضا مدعی شد، مغلوب شده است چون با سند حرف زدم. امروز نیاز به مصاحبه و اعلام برای مواجهه با فساد ندارم. باید اقدام کنم؛ مثلا در این مدت ۵ هزار میلیارد امکان به حق و حقوق شهر برگرداندیم یا اینکه یکی از سازندگان در دهه ۸۰ امکانی از ما گرفته که نصف قیمت واقعی بوده و ده ها هکتار را نصف قیمت واقعی دریافت کرده که تضییع حق از مردم بوده است و به هر دلیل مجوز نیز گرفته و این مسأله رسمی را کرده  است. اگر این مبلغ به روز شود ۱۰ هزار میلیارد است اما ما در حال رسیدگی هستیم. بنابراین ما مبارزه با فساد را در بوق و کرنا نمی‌کنیم و وقتی حقی از حقوق به شهر برگشت خبر آن را اعلام می کنیم.

بی عرضگی ۹۰ درصدی مدیران سابق 

شهردار تهران درباره تاثیر تحریم بر اجرای پروژه‌ها گفت: اگر در گذشته اعلام کرده‌ام که ۹۰ درصد علت عدم تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی، تحریم‌ها بوده الان می‌گویم که ۹۰ درصد بی‌ عرضگی و ۱۰ درصد مربوط به تحریم بوده است. اجازه ندهید که از گذشته صحبت کنم چرا که کاری که کردند بی عرضگی محض بوده است. البته ممکن است که تحریم شرایط را به سمتی پیش ببرد که با فاصله زمانی بیشتری به اهداف خود دست یابیم اما اینکه چنین وضعیتی رها شود، ظلم به مردم شهر است.

ماجرای شربتی که همه نامزدهای انتخابی خوردند به غیر از آقای رئیسی

علیرضا زاکانی همچنین در حین پرسش و پاسخ به سوالات خبرنگاران گریزی هم به موضوع انتخابات ریاست جمهوری زد و گفت: پس از پیروزی آقای رئیسی، همه نامزدهای انتخاباتی نزد آقای رئیسی حضور یافتند. شربتی را به حضار تعارف کردند که آقای رئیسی برنداشت. هنگام نوشیدن شربت، سرفه‌ام گرفت. رو به آقای رئیسی گفتم حاج آقا اطلاع داشتی که در شربت چه چیزی ریخته بودند که خودتان برنداشتید. آقای همتی همان لحظه گفت ای کاش شربت را در زمان مناظرات می‌خوردی تا سرفه‌ات می‌گرفت.

زاکانی گفت: بنده در مناظرات نظرم را اعلام کردم و براساس سند صحبت کردم؛ الان هم متعهد به همان حرف‌ها هستم. اتفاق صفر و صدی نیست و باید ۴۸۵ پروژه اجرا شود.

مزایای همکاری دولت و شهرداری

شهردار تهران همچنین در مورد همکاری دولت با شهرداری گفت: تحقق منابع شهرداری در سال گذشته بی‌نظیر بود؛ سال ۱۳۹۹ حدود ۷۴ درصد از بودجه و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۴ درصد محقق شد. برای این موضوع یعنی همه بسیج شدند تا چنین اتفاقی رخ دهد و تنها کار بنده نبود بلکه کار تمامی معاونت‌ها و زیرمجموعه‌ها بود. تیم ما کاملا همراه است البته ممکن است اختلاف سلیقه‌ای هم وجود داشته باشد که طبیعی است؛ اختلاف سلیقه به رشد ما کمک‌ می‌کند. تعهد ما به شورا یک اصل قرار گرفته است اما آن برنامه‌ای که روز اول در شورا اعلام کردم، امروز تکمیل و جامع شد.

و پایان جلسه ۴ ساعته...

نشست امروز علیرضا زاکانی با خبرنگاران حدود ۴ ساعت به طول انجامید و همه خبرنگاران موفق به طرح یک یا چند پرسش از شهردار شدند. برخی هم پس از پایان نشست به سراغ زاکانی رفتند و موفق به انجام مصاحبه‌های اختصاصی شدند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: