کد خبر: ۳۷۶۲۷۴
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
0
مدیرعامل راه آهن گفت: در سفر به روسیه، مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی دو کشور برگزار شد که یکی از این موارد، تأمین ناوگان ریلی از روسیه بود.
ایران ناوگان ریلی از روسیه تهیه می‌کند
سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن پیرامون سفر اخیر به روسیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در سفر به روسیه، مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی دو کشور برگزار شد. در این سفر که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، اینجانب و همچنین مسئولان حوزه‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده‌ای کشور برگزار شد، سه دیدار مهم در خصوص موضوعات ریلی انجام گرفت.

یک دیدار با ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه، یک دیدار با بلازاروف رئیس راه آهن روسیه و دیداری نیز با پاولوف قائم مقام راه آهن روسیه داشتیم.

همچنین در این سفر، تفاهمنامه جامع حمل و نقل بین وزیر حمل و نقل روسیه و وزیر راه و شهرسازی ایران امضا شد.

تفاهمات خوبی هم در زمینه ناوگان صورت گرفت که پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال جنوب را در پی خواهد داشت.

این کریدور بنادر جنوبی ایران شامل بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و شهید بهشتی چابهار را از طریق مرز‌های اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی را به روسیه، همسایه‌های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه‌برون-گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفتگو در این سفر بود.

با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فیمابین، طبیعتاً حجم تجارت روسیه با کشور‌های آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.

با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحاً چهار راه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.

ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم و امیدواریم با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوانیم حداکثر منافع را برای ملت ایران به دست آوریم. نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی به دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت نشناسی‌ها و احیاناً نفوذ‌ها از دست برود.»

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: