کد خبر: ۳۷۶۲۸۹
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
0
دیروز نماد‌های کوچک و متوسط با تقاضا و ورود پول حقیقی مواجه بودند و از سوی دیگر نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز عرضه بیشتر و خروج پول حقیقی داشتند. به نظر می‌رسد معاملات امروز نیز صحنه وزن کشی نماد‌های بزرگ و کوچک بازار است.
پیش بینی بورس امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه ۲۱ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۵۷۱ واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۷۶ واحد بالا آمد و در رقم ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۵ واحد افت کرد و به رقم ۲۱ هزار و ۸۹ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۳۷۸ نماد رشد قیمت و ۲۳۹ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز سه‌شنبه در بورس شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)، شرکت گلتاش (شگل) و شرکت پالایش نفت تبریز (شبریز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر)، شرکت دارویی ره آورد تأمین (درهآور) و شرکت بیمه دی (ودی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های سشمال (شرکت سیمان شمال)، وبهمن (شرکت سرمایه گذاری بهمن) و دروز (شرکت داروسازی روز دارو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه معلم (ومعلم)، شرکت آ س پ (آ. س. پ) و شرکت ذوب روی اصفهان (فروی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی ۶۷۱ میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و ۱.۴ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲ درصد افت کرد و در رقم ۶۷۳ میلیارد تومان ایستاد.

بیشترین تقاضا‌ها
امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف خرید ۲۲۲ میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نماد‌های شبریز (شرکت پالایش نفت تبریز) و شپاکسا (شرکت پاکسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها
در پایان معاملات سه‌شنبه ۳ نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش به نماد سشمال (شرکت سیمان شمال) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نماد‌های ومعلم و دروز صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز
معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز متوالی نزول کرد. اما شاخص هم وزن روند متفاوتی داشت و بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد.

شاخص پس از عبور از نیمه کانال ۱.۵ میلیونی در روز یکشنبه، در دو روز بعدی نزول کرد. تحلیل‌گران تکنیکی عملکرد شاخص در دو روز اخیر را نشانه مقاومت در محدوده نیمه کانال می‌دانند. با این حال اکثر نماد‌های بازار رشد قیمت داشتند. نماد‌های کوچک و متوسط بازار با ورود پول حقیقی مواجه بودند و نماد‌های بزرگ مانند خکاوه، تاپیکو، شبندر، شتران، شستا، فملی، فولاد، خگستر، شپدیس، خودرو، خبهمن، وپاسار، صبا، پترول و فارس خروج پول حقیقی داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی معاملات سه‌شنبه ۹۰ میلیارد تومان بود.

دیروز اغلب نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز افت قیمت داشتند. فملی، کچاد، شپدیس، فولاد، پارسان، شستا، تاپیکو، مبین، خودرو، فخوز و شپنا بیشترین تأثیر را در نزول شاخص کل داشتند.

به نظر می‌رسد امروز هم در بازار شاهد دو جهت‌گیری متفاوت باشیم. از سویی نماد‌های کوچک و متوسط با تقاضا و ورود پول حقیقی مواجه هستند و از سوی دیگر نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز عرضه بیشتری دارند و خروج پول حقیقی دارند. با این وصف می‌توان گفت آخرین روز معاملاتی هفته صحنه وزن کشی نماد‌های بزرگ و کوچک بازار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: