کد خبر: ۳۷۶۳۰۸
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
0
تا چند سال پیش اغلب مسافران ترجیح می دادند یک تور داخلی رزرو کنند تا سفرشان هزینه چندانی نداشته باشد. اما اخیراً این داستان جور دیگری روایت می شود. قیمت بسیاری از تورهای خارجی ارزان تر از تورهای داخلی است! پول؛ این همان چیزی است که جایگزین شدن سفرهای خارجی با داخلی را توجیه می کند.

پول؛ همان چیزی که تورهای خارجی را جایگزین تورهای داخلی کرد!

سفر از بهترین و لذت بخش ترین تفریحاتی است که هر انسانی در طول زندگی خود تجربه می کند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که هنگام سفر وجود دارد، انتخاب یک مقصد خوب است. این مقصد خوب از نگاه هر مسافری تعریفی دارد. برخی افراد سفرهای ارزان را بهترین تجربه ها می دانند. برخی دیگر یک شهر برای خریدهای برند با قیمت مناسب را بهترین مقصد می دانند. عده ای دیگر شاید برای انتخاب مقصد خود تفریحات جذاب را ملاک قرار دهند. در مجموع تمام این عوامل مقصد مسافرتی ما را مشخص می کنند: سرزمینی با تفریحات، دیدنی ها و مراکز خرید بی نظیر که ارزان هم باشد!

تا چند سال پیش اغلب مسافران ترجیح می دادند یک تور داخلی رزرو کنند تا سفرشان هزینه چندانی نداشته باشد. اما اخیراً این داستان جور دیگری روایت می شود. قیمت بسیاری از تورهای خارجی ارزان تر از تورهای داخلی است! پول؛ این همان چیزی است که جایگزین شدن سفرهای خارجی با داخلی را توجیه می کند.

همه دوست دارند سفرشان ارزان تمام شود. حال اگر در این سفر از یک مقصد در کشوری جدید نیز دیدن کنند که نور علی نور است. اما آیا واقعاً تورهای خارجی از تورهای داخلی ارزان ترند؟! بهتر است نگاهی داشته باشیم به میانگین قیمت تورهای داخلی و خارجی و صحت چنین مسأله ای را بررسی کنیم. پس برای نمونه به سراغ معروف ترین تورهای داخلی و خارجی می رویم. اول از تورهای داخلی و شروع از پایتخت معنوی ایران!

قیمت برترین تورهای داخلی

مشهد و کیش دو مقصد پربازدید در کشور هستند. مشهد به عنوان دومین شهر زیارتی جهان و کیش به عنوان جایگاه جذاب ترین تفریحات دریایی هر کدام در فضایی متفاوت از گردشگران پذیرایی می کنند.

قیمت تور مشهد

مشهد پایتخت معنوی ایران است، شهر رسیدن به آرامش محض. شهری با بیش از 25 میلیون مسافر در سال که بیشترین تعداد اقامتگاه را در میان شهر های کشور به خود اختصاص داده است. در سرزمین امام مهربانی ها می توانید علاوه بر زیارت بهترین و مهیج ترین تفریحات آبی و غیر آبی را امتحان کنید، در مجلل ترین هتل های کشور اقامت داشته باشید و از لوکس ترین مراکز خرید بازدید نمایید.

فکر می کنید یک تور مشهد با این همه جذابیت چقدر تمام می شود؟ در واقع آنچه پیش تر گفته شد در مورد مشهد چندان صدق نمی کند. تورهای مشهد از نظر قیمت تنوع بالایی دارند و حتی لوکس ترین آنها تقریباً هم قیمت با تورهای اکونومی خارجی است. این به شما بستگی دارد که کدام تور مشهد را رزرو کنید. زیرا اختلاف قیمت بین تورهای شهر مشهد بالاست و این اختلاف بیش از همه به کیفیت هتل انتخابی و همچنین شیوه سفر (هوایی/ زمینی) بستگی دارد. بنابراین شما می توانید با سفر زمینی به مشهد و انتخاب یک هتل دو یا یک ستاره سفر ارزانی را به این شهر داشته باشید.

تور هتل مجلل درویشی، تور هتل قصر طلایی، تور هتل بین المللی قصر، تور هتل هما 1 و تور هتل الماس 2 به عنوان لوکس ترین و گران ترین تورها به مقصد مشهد شناخته می شوند. از تورهای ارزان مشهد نیز می توان به تور هتل نسیم، تور هتل قدس، تور هتل کوثر و تور هتل انقلاب اشاره کرد.

قیمت تور کیش

پول؛ همان چیزی که تورهای خارجی را جایگزین تورهای داخلی کرد!

کیش؛ اینجا همان مقصدی است که لوکس ترین تورها برایش تدارک دیده شده است؛ همان تورهایی که گاهی قیمت شان چند برابر تورهای خارجی است. اما چرا سفر به کیش گران است؟ اصلا این تصور درست است؟ در اغلب موارد خیر. در واقع تور کیش هم در دسته های لوکس و ارزان قیمت ارائه می شود و از تنوع قیمت برخوردار است. شما می توانید این تور را به صورت لوکس در بهترین هتل های این جزیره رزرو کنید و همین طور می توانید هتلی ارزان قیمت انتخاب کنید و تأثیر این انتخاب را در کاهش قیمت تور ببینید. در نگاه کلی شاید ارزان ترین تورهای ترکیه ارزان تر از تورهای لوکس کیش باشند.

بد نیست نگاهی به لیست لوکس ترین و ارزان ترین تورها به مقصد کیش نیز داشته باشیم. تور هتل ترنج، تور هتل داریوش، تور هتل کوروش، تور هتل مارینا پارک، تور هتل پانوراما وتور هتل شایگان لاکچری ترین تورهای جزیره کیش هستند. تور هتل فانوس، تور هتل ققنوس، تور هتل تعطیلات، تور هتل سارا و تور هتل ستاره نیز ارزان ترین تورهای کیش محسوب می شوند.

قیمت تور شیراز و اصفهان

شیراز و اصفهان از زیباترین و پر قدمت ترین شهرهای ایران هستند که برای یک سفر لذت بخش برترین مقاصد محسوب می شوند. سفر به این دو شهر به مراتب ارزان تر از دیگر سفرهای داخلی است. چرا که در این شهرها انواع اقامتگاه های بومگردی و سنتی ساخته شده که در فضایی ساده از گردشگران پذیرایی می کنند و هزینه رزرو پایینی دارند. این تورها مسافران خود را به باغ های سرسبز، بناهای پر قدمت و انواع مکان های دیدنی دعوت می کنند.

قیمت تورهای خارجی

تورهای خارجی طبیعتاً گران تر از تورهای داخلی هستند. البته به استثنای برخی تورهای ترکیه که به سبب هم مرزی با ایران کمی ارزان تر از سفرهای داخلی تمام می شوند. البته در این میان سفر به برخی شهرهای ترکیه که به ایران نزدیک ترند، قیمت پایین تری دارد. برای مثال تور وان به مقصد شهری هم مرز با ایران به صورت اتوبوسی و ارزان نیز قابل رزرو است. به همین دلیل در چند سال اخیر حجم سفرها از ایران به این شهر به صورت چشم گیری افزایش یافته است. البته وجود بازارهای ارزان قیمت وان نیز در این آمار بی تأثیر نبوده است.

تور ترکیه؛ سفر ارزان به کشوری جذاب

پول؛ همان چیزی که تورهای خارجی را جایگزین تورهای داخلی کرد!

ترکیه یکی از بهترین مقاصد خارجی برای ما ایرانیان است. چرا که این کشور با ایران دارای مرزهای مشترک است و هزینه بلیت رفت و برگشت به آن نسبت تورهای اروپایی کم تر تمام می شود. در این کشور شهرهای توریستی بسیاری وجود دارد که همگی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا هستند.

تور آنتالیا از لوکس ترین تورهای این کشور است که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. این تور جزء لوکس ترین تورهای ترکیه است که البته در قیمت های متنوعی از لاکچری تا ارزان قیمت عرضه می شود. قیمت این تور بیش از همه به تعداد ستاره هایی بستگی دارد که در سر در هتل تان در معرض نمایش است. پس تور ترکیه به هر کدام از شهرهای آن را می توانید به صورت لوکس در بهترین هتل ها و به طور ارزان قیمت در هاستل ها تجربه کنید.

تور دبی؛ لوکس و پر طرفدار

تورهای دبی نیز از پر طرفدارترین تورهای خارجی هستند که در ایران پر مسافر به شمار می آیند. سفر به شهر آسمان خراش ها و تفریحات ساحلی برای برخی افراد به هر قیمتی خریدنی است. این تور نیز دارای تنوع قیمت است ولی به طور کلی جزء تورهای محبوب محسوب می شود. ارزان ترین تورهای دبی در فصل های گرم سال عرضه می شوند.

سفر به هر مقصدی می تواند گران تمام شود، اگر...

سفر گران یا ارزان همان اندازه که به مقصد بستگی دارد به انتخاب های ما نیز وابسته است. دوست دارید در چه هتلی اقامت کنید؟ چند روز سفر برای تان کافی است؟ تفریحات لوکس یا معمولی را انتخاب می کنید؟ سفر زمینی یا تور هوایی؟ کدام را ترجیح می دهید؟ تور خود را در کدام سایت رزرو می کنید؟ و مهم تر از تمام این ها: «در چه زمانی تور خود را خریداری می کنید؟». در واقع فاکتورهای بسیاری در هزینه سفر مؤثرند و هر یک از آنها می توانند قیمت تور را به صورت کاهشی یا افزایشی تغییر دهند. البته باید این مسأله را در نظر داشته باشید که قیمت تور کیفیت سفر را مشخص می کند. پس در حد امکان سفری با کیفیت را برای خود تدارک ببینید.

توصیه آخر اینکه فارغ از بحث قیمت به سفر فکر کنید! حتی رفتن به یک پارک و سپری کردن چند دقیقه در هوایی تازه می تواند آرامش روحی تان را تضمین کند. پس می توانید به جای پر کردن خانه با وسایل غیر ضروری به تدارک یک سفر به عنوان یک قرص ضد استرس و انرژی زا فکر کنید. لطفاً سفر کنید تا سالم بمانید!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: