April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رجبی از تصویب نکردن افزایش حقوق انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۶۳۳۶
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال‌های گذشته افزایش حقوق بازنشستگان با چالش رو به رو شده است گفت: معلوم نیست به چه دلیل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تاخیر و دیرکرد صورت می‌گیرد و چرا باید منتظر بمانیم که دولت کاری انجام بدهد یا ندهد.
دولت در مدار کارشکنی و کم لطفی علیه بازنشستگان
سبزعلی رجبی در جلسه ماهیانه کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه در تمامی سال‌های گذشته مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار مبنایی برای افزایش حقوق بازنشستگان بوده است گفت: در تمامی سال‌ها هر آنچه برای کارگران شاغل به تصویب رسیده، شامل بازنشستگان نیز شده است، بنابراین تاخیر در تصویب افزایش حقوق به غیر از کارشکنی و کم لطفی هیچ توجیه دیگری ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد مصوب شورای عالی کار باید از ابتدای امسال برای بازنشستگان اعمال می‌شد گفت: با وجود آنکه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان را تایید کرده و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به وزیر کار ارسال و عبدالملکی نیز آن را به هیات دولت داده است، معلوم نیست چرا دولت سیزدهم در تصویب حقوق بازنشستگان کارشکنی می‌کند.
 
بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه از همان ماه اول سال جدید، افزایش دستمزد مصوب شورای عالی کار برای کارگران شاغل اجرا و پرداخت می‌شود گفت: متاسفانه معلوم نیست چرا بازنشستگان با وجود این همه گرانی و تورم باید در انتظار مصوبه دولت بمانند.
 
وی با طرح این پرسش که چرا باید دولت مدعی عدالت محوری بدین اندازه در حق بازنشستگان بی مهری کند گفت: در حالی که در همین روز‌های ابتدایی سال شاهد تورم و گرانی هستیم، دولت مدعی عدالت محوری باید پاسخ دهد که با کدام افزایش حقوق باید این همه گرانی و سومدیریت را تحمل کنیم.
 
رجبی بااشاره به اینکه بازنشستگان بدلیل مشکلات مالی ناشی از حقوق ناچیز، با سخت‌ترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند گفت: برای آنکه بازنشستگان بتوانند این مشکلات را تحمل کنند، ناچار می‌شوند وام بگیرند که متاسفانه میزان وام ناچیز است و پاسخگو نیست.
 
وی با یادآوری اینکه در سال گذشته میزان وام بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی هیات مدیره کانون تهران صورت گرفت و رایزنی‌هایی که مسوولان سازمان و بانک رفاه انجام دادیم، میزان وام به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت، اما از آنجا که می‌دانیم این مبلغ به هیچ عنوان پاسخگو نیست، بدنبال آن هستیم تا وام را به ۱۲ میلیون تومان افزایش دهیم که منتظر نظر مساعد مسوولان هستیم.
 
بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از وضعیت بحرانی درمان بازنشستگان گفت: از انجا که هزینه‌های درمان بشدت افزایش یافته، اصرار داریم قانون الزام با دقت اجرا شود تا بازنشستگان ناچار نباشند به مراکز درمانی آزاد یا غیر مرتبط با سازمان مراجعه کنند.
 
وی با یادآوری اینکه در گذشته سفر‌های زیارتی برای بازنشستگان انجام می‌شد که با شیوع کرونا این سفر‌ها تعطیل شده گفت: با فروکش کردن شیوع بیماری وکاهش مرگ و میر، بدنبال این هستیم که سفر‌ها باردیگر اجرا شود تا بازنشستگانی که توان مالی لازم را ندارند با استفاده از این ظرفیت بتوانند به سفر‌های زیارتی بروند.
 
رجبی با ابراز تاسف از تغییراتی که در گذشته در نحوه مدیریت سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت گفت: یک باره شورای عالی تامین اجتماعی منحل شد و هیات امنا جایگزین شورای عالی تامین اجتماعی شد، اکنون سوال اینجاست که این تحولات چه تاثیری بر عملکرد سازمان داشته است؟
 
وی با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی و اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای پرداخت این بدهی ندارد گفت: هنگامی که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منصوب رییس جمهور است، هرگز به منافع سازمان نمی‌اندیشد بلکه بدنبال آن است که تا صندلی ریاست خود را حفظ کند، زیرا می‌داند در صورتی که به نفع سازمان اقدامی به عمل اورد که مخالف تصمیمات دولت باشد، برکنار خواهد شد و فردی مطیع و فرمانبردار جایگزین او خواهد شد.
 
بازرس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه مطابق ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی، پیگیری مطالبات سازمان بر عهده مدیرعامل سازمان است گفت: از یک سو شاهد هستیم که مدیران عامل سازمان درتمامی سال‌های گذشته پیگیر مطالبات سازمان نبوده اند و از سوی دیگر نمی‌توانیم نسبت به منافع سازمان بی تفاوت باشیم، زیرا دریافتی‌های بازنشستگان همچون حقوق و مستمری از محل سازمان است و درامد دیگری نداریم.
 
وی با انتقاد از عملکرد تمامی مدیران سازمان دردور‌های گذشته گفت: بدترین دوران مدیریت بر سازمان، دوره مدیرعاملی قاضی مرتضوی در ریاست جمهوری احمدی نژاد بود. در دوره مدیریت مرتضوی ۱۷ شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی را به بابک زنجانی به ثمن بخس واگذار کردند، به اموال سازمان تامین اجتماعی چوب حراج زدند و اوضاع ۲ هزار میلیارد تومان اموال سازمان تامین اجتماعی نامعلوم شد.
 
رجبی با ابراز تاسف از حاشیه‌هایی که برای بازنشستگان وکارگران ایجاد می‌شود گفت: در حالی که بازنشستگان از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند، در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند. اما اشکال اینجاست که عده‌ای فرصت طلب به موج سواری می‌پردازند و، چون می‌دانند این قشر زحمتکش در شرایط نامناسبی به سر می‌برد، در قالب مصاحبه یا شعار‌های نشدنی، مطالبه گری ایجاد می‌کنند در حالی که با واقعیت‌ها فاصله معناداری وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با واقعیت‌ها زندگی کنیم گفت: باید شرایط را بررسی کنیم و شعار‌هایی بدهیم که قابل تحقق باشد و مهمتر انکه اگر مطالبه گری می‌کنیم بر اساس واقعیت‌ها باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: