کد خبر: ۳۷۶۳۴۹
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
0
بخش خصوصی مجدد به چرخه تامین نهاده‌های دام و طیور بازگشت. اواخر فروردین ماه بود که اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران از حذف بخش خصوصی از روند واردات کالای اساسی خبر داد و اعلام کرد که دو شرکت دولتی مسوول تامین این کالا‌ها شدند.
بازگشت بخش خصوصی به چرخه تامین واردات کالای اساسی
براساس اطلاعیه نهاده‌های دام وطیور ایران، بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد و از این پس واردات این کالا‌ها به طور کامل توسط دو شرکت دولتی صورت خواهد گرفت و بدین ترتیب کارنامه واردات ۳۰ ساله بخش خصوصی در این دولت بسته خواهد شد.

براساس این طرح قرار بود به منظور کنترل بازار واردات روغن، دانه روغن، ذرت، جو و کنجاله سویا از طریق دولت انجام شود تا امکان نظارت بر روند واردات این کالا‌ها امکان پذیر باشد. خبر حذف بخش خصوصی در حالی اعلام شد که پس از ۲۱ روز از اعلام خبر فوق اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اعلام کرد که با آزادسازی یارانه‌ها زمینه بازگشت بخش خصوصی برای تامین نهاده‌های دام و طیور به کشور فراهم شده است و از این پس بخش خصوص نیز می‌تواند نسبت به واردات روغن، دانه روغن، ذرت، جو و کنجاله سویا اقدام کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: