کد خبر: ۳۷۶۳۹۴
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
0
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخایر کالایی شامل لبنیات، مرغ، تخم مرغ و روغن به اندازه کافی وجود دارد و مردم برای تامین آن هیچ نگرانی نداشته باشند.
ذخایر کالایی کشور مناسب است
 
 سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه نشت مشترک وزاری صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور وجود دارد، گفت: مردم در روز‌های نخست اجرای این طرح از خرید‌های هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود بپرهیزند.

وی افزود با بیان اینکه اصلاح پرداخت یارانه‌ها به نفع مردم است، افزود: یارانه‌ها به‌جای این‌که به ابتدای زنجیره (واردکنندگان) داده شود به انتهای زنجیره و مردم داده می‌شود که این موضوع در کارآمدی و بهینه‌سازی تولید مؤثر خواهد بود.

ذخایر کالایی به اندازه کافی موجود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام مطالعات و جلسات تخصصی در اجرای طرح، تصریح کرد: خوشبختانه ازنظر تأمین مواد اولیه و محصولات نهایی هیچ‌گونه نگرانی نداریم و به‌اندازه کافی ذخایر کالایی (شامل لبنیات و کالا‌هایی مانند مرغ و تخم‌مرغ و روغن ...) وجود دارد، اما مهم این است که در روز‌های اجرای طرح، التهاب و نگرانی در بازار رخ ندهد.

وزیر صمت آرامش مصرف‌کنندگان و مردم را بسیار مهم دانست و یادآور شد: نظام توزیع (شرکت‌های پخش، بنکداران و فروشگاه‌ها و ...) نیز در این طرح ما را کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

فاطمی‌امین با اشاره به همکاری‌های بین بخشی در سطح دولت در اجرای طرح، توضیح داد: با همراهی مردم و کاهش خرید‌های هیجانی، التهابات روز‌های نخست اجرای طرح نیز مدیریت و کنترل خواهد شد.

رفع مشکل کمبود ماکارونی

وی به رفع مشکل کمبود ماکارونی در تهران و بسیاری از شهر‌ها به‌عنوان نمونه‌ای از مدیریت این روز‌ها اشاره کرد و ادامه داد: همان‌گونه که گفته شد در تأمین مواد اولیه و تولید مشکلی نداریم، ممکن است کالارسانی و توزیع دچار اشکال شود که آن‌هم با همراهی مردم حل می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: