کد خبر: ۳۷۶۴۱۰
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
0
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: حسب دستور رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار کشور، این سازمان اجازه افزایش کاذب قیمت‌ها را نمی‌دهد.
نگران نباشید؛ افزایش قیمت کاذب نخواهیم داشت
محسن حسین‌لویی روز پنجشنبه در بوشهر افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همه محاسبات اقلامی که قابلیت تاثیرپذیری از تغییرات مربوط به نرخ ارز، هزینه دستمزد و سایر موارد موثر در بهای تمام شده دارد را انجام خواهدداد تا مردم براساس قیمت‌های محاسبه شده بهای آن‌ها پرداخت کنند.

وی بیان کرد: همه مردم نیز براساس قیمت‌های تعیین شده از سوی سازمان حمایت نرخ کالا‌ها را پرداخت کنند که این رویه منجر می‌شود تا نوسان نامناسب قیمت‌‎ها نیز رخ ندهد.

حسین‌لویی ادامه داد: از آذرماه سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت پروژه‌ای در زمینه درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا‌ها داشت که تاکنون چهار مرحله آن اجرایی شده و مرحله پنجم نیز از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و اکنون در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار قلم کالا درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی آن‌ها اجرایی شده که براساس این اقدامات حاشیه سود و هزینه‌های واسطه گری روی این اقلام به شدت پایین آمده و منجر شده که براساس بررسی‌ها تاکنون قیمت ۱۱ هزار قلم کاهش داشته است.

حسین‌لویی گفت: یکی از اقدامات مهم که همزمان با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی به ارز رسمی کشور اجرا شد درج قیمت تولید و مصرف کننده روی کالا است که با پایش مستمر قیمت کالا‌ها نرخ‌هایی باشند که به صورت منطقی و معقول شکل گرفتند.

وی اظهار کرد: براساس این پروژه دیگر تخفیت‌های غیرواقعی لحاظ نشده و قیمت‌ها نیز به شکل واقعی خواهد بود که مصرف کننده نیز اطمینان پیدا خواهد کرد بهای پرداختی وی باید براساس قیمت درج شده روی کالا‌ها باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: