احمدی پنجکی از ناتوانی بازنشستگان در تحمل گرانی ها خبرداد
کد خبر: ۳۷۶۴۱۲
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
0
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با یادآوری اینکه بازنشستگان امروز، ایثارگرانی هستند که در 43 سال گذشته از نظام حمایت کردند و در تمامی صحنه های انقلاب حضور چشمگیری داشتند گفت: آیا رواست این فداییان راستین انقلاب، در استرس، نگرانی و دلهره، منتظر اعلام افزایش حقوق خود باشند؟
جلوگیری از افزایش حقوق، مصداق شکنجه روانی
نایب رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با انتقاد از تاخیر دولت در افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بدلیل بی مهری و کم لطفی دولت، کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در اعتراض به عدم افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی جلسه فوق العاده تشکیل می دهد.
 
پرویز احمدی پنجکی در گفتگو با پول نیوز از بی توجهی دولت به چهار میلیون بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی بشدت انتقاد کرد و گفت: دولت از عدالت، عدالت محوری، حمایت از اقشار کم درآمد و قانونمداری صحبت می کند، آیا بلوکه کردن افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که طبق ماده ۹۶ و 111 قانون تامین اجتماعی در هیات دولت مطرح است، مصداق کدام عدالت و قانونمداری است؟
 
وی با اعلام اینکه افزایش حقوق برای تامین هزینه زندگی ناشی از تورمی است که در نتیجه سومدیریت دولت به جامعه تحمیل شده است گفت: افزایش حقوق کارگران شاغل تابع قانون کار، توسط شورای عالی کار با توجه به ماده ۴۱ و تبصره های مربوطه قانون کار تصویب شد که بر اساس تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت خانواری است که اعضای شورای عالی کار مشخص کرد.
 
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: بر اساس همه مواد قانونی مرتبط ، افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران تصویب شد تا حداقل حقوق ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند.
 
وی با یادآوری اینکه همه ساله با استناد به مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طبق ماده ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی تصمیم گیری می‌شود گفت: از آنجا که افزایش حقوق یک مراحل قانونی دارد، بازنشستگان افزایش حقوقی فراتر از قانون نمی خواهند و تاخیر دولت مصداق بارز قانون گریزی است.
 
احمدی پنجکی با ابراز تاسف از اینکه افزایش حقوق امروز و فردا میشود گفت: دولت مدعی عدالت و حمایت از محرومان، هر روز استرس، نگرانی، ناراحتی و دلهره را برای بازنشستگان رقم می زند.
 
وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های پزشکی، دارو و درمان، خوراکی ها، کالاها و مایحتاج ضروری از ۴۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: در حالی دایم از گرانی و تورم انتقاد می شود که مجلس شورای اسلامی و دولت توان کنترل قیمت ها را ندارند و در مقابل هر روز با طرح مسائل مختلف، مسایلی را مطرح می کنند که بر روح و روان کارگران و بازنشستگان اثر مستقیم گذاشته و شخصیت آنان را تخریب می کند.
 
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با ابراز تاسف از مخالفت اشکار برخی نمایندگان مجلس یازدهم با معیشت کارگران و بازنشستگان گفت: نمایندگان مجلس شورای، افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان را تورم زا می دانند، آیا توانسته اند قاچاق کالا را مدیریت کنند، آیا بر وضعیت نان و خوراکی های مردم نظارت و کنترلی دارند؟ مگر کارگران و بازنشستگان عاملان قاچاق و احتکار هستند که باید تاوان بدهند؟
 
وی با تاکید بر اینکه بحران ناشی از سومدیریت، کم‌کاری و ناتوانی‌ است که عامل اصلی همه اینها دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است گفت: چرا باید بازنشستگان باید این سخت ترین شرایط را تحمل کنند؟ آیا افزایش قیمت این همه کالا مصداق تورم نیست؟ آیا دولت و مجلس توان دارند جلوی تورم را بگیرند تا بازنشستگان و کارگران افزایش حقوق نخواهند؟ چرا باید بار افزایش تعرفه های درمانی، افزایش قیمت دارو، ویزیت پزشک و بقیه موارد بر دوش بازنشستگانی گذاشته شود که در سن بیماری هستند؟ آیا این افزایشها در بخش درمان تورم زا نیست؟
 
احمدی پنجکی خطاب به دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گفت: چه چیزی را کنترل کردید که از کارگران و بازنشستگان انتظار دارید افزایش حقوق نخواهند؟ یک نفس کشیدن معمولی مانده که آن هم با علت آلودگی هوا از مردم گرفته شده است.
 
وی با یادآوری اینکه کارگران و بازنشستگان در انتخابات از رییسی حمایت کردند زیرا به وعده های انتخاباتی دل خوش کرده و امیدوار به عدالت و کاهش ظلم به بازنشستگان تامین اجتماعی بودند گفت: نتیجه مدیریت دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه بحران اقتصادی است.
 
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با اعلام اینکه بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی توان ارایه خدمات مطلوب را ندارند گفت: یک بازنشسته برای درمان با چالشهای بسیاری رو به رو می شود در حالی که سالیان سال حق بیمه پرداخت کرده و اکنون باید از مزایای آن بهره ببرند.
 
احمدی پنجکی با اعلام اینکه نمایندگان دولت و کارفرما در شورای عالی کار مصوب دستمزد را امضا کردند، گفت: وقتی نماینده دولت امضا کرده، دیگر رسیدگی مجدد نمی خواهد. جلسات شورای عالی کار چندین بار برگزار شده، محاسبه ها صورت گرفته و توافق شده، دیگر چرا بهانه می آورید؟
 
وی با ابراز تاسف از اینکه در دولتهای گذشته با تصویب قوانین غیرکارشناسی و آوردن افراد متفرقه بر سر سفره کارگران و بازنشستگان، بدون اینکه پولی به تامین اجتماعی بدهند، این سازمان را دچار چالش کردند گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است و صاحبان اصلی این سازمان، کسانی هستند که حق بیمه پرداخت کرده‌اند، بنابراین تامین اجتماعی حق الناس است و ایجاد بار مالی به هیچ وجه درست نیست.
 
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران به تشریح چالشهای سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: دولتها از گذشته تاکنون با تحمیل هزینه، نبود نظارت و بکارگیری مدیران ناکارآمد، مشکلات فراوانی برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کردند که پایانی هم ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید اعلام شود، از بودجه عمومی یا خزانه دولت گرفته نمی شود گفت: افزایش حقوق از اندوخته‌های سال‌های زحمتکشی کارگران و بازنشستگان است که در این سازمان اندوخته شده‌است.
 
رییس کانون بازنشستگان شمیرانات تاخیر در افزایش مستمری بازنشستگان را، رویکرد دولت سیزدهم برای زجرکش کردن بازنشستگان دانست و گفت: شکنجه انواع گوناگون دارد که به تایید کارشناسان علم روانشناسی، شکنجه روانی از بدترین نوع است. آیا تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگانی که 60 درصد آنها حداقل بگیر و 90 درصد زیر خط فقر هستند و برای جبران گرانی ناشی از سومدیریت دولت و مجلس، چشم و گوش به اخبار تلویزیون، رادیو و دیگر رسانه ها دوخته اند تا ببینند دولت سیزدهم چه موقع دست از عناد با بازنشستگان بر می دارد و افزایش مستمری ها را اعلام می کند، مصداق شکنجه روانی نیست؟
 
وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان و بازماندگان از رفتار دولت سیزدهم خسته و درمانده شده اند گفت: چرا باید برای افزایش مستمری که یک بار در شورای عالی کار با کار کارشناسی برای کارگران تصویب شده و سپس برای بازنشستگان در هیات مدیره و هیات امنای تامین اجتماعی که نمایندگان دولت هم در آن حضور داشتند و صورت جلسه را امضا کردند، تاخیر میشود؟ چشم انتظاری تا کی؟
 
احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران به عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران، اعتراض شدید خود را به اعلام نشدن افزایش مستمری بازنشستگان اعلام می کند گفت: کانون بازنشستگان استان تهران از دولت می‌خواهد افزایش مستمری ها را اعلام کنند، زیرا بیش از این بازنشستگان تحمل انتظار را ندارند.
 
وی با اعلام اینکه تمامی بازنشستگان و کانون های بازنشستگی شهرستان تهران به عدم اعلام افزایش مستمری ۱۴۰۰ اعتراض دارند گفت: نشست فوق العاده کانون بازنشستگان استان تهران برگزار می شود تا برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز مقابل نهاد ریاست جمهوری فراخوان بدهیم.
 
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران از عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست همانطور که وعده داده بود افزایش حقوق در اردیبهشت اعمال شود، به وعده خود عمل کند و گفت: بازنشستگان دیگرتحمل ندارند و عواقب اعلام نکردن افزایش حقوق بازنشستگان به عهده کسانی خواهد بود که حقوق کارگران و بازنشستگان را تورم زا می دانند و کم کاری خود را به کارگران و بازنشستگان نسبت میدهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: