April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
نایب رییس اتاق اصناف تهران مدیریت ارز دولتی را مهم توصیف کرد
کد خبر: ۳۷۶۵۰۰
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
0
نایب رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی ارز دولتی اقدامی بسیار مناسب بود که در دولت سیزدهم اجرایی شد گفت: سال‌ها بود که منافع ارز دولتی در قالب قاچاق معکوس نصیب کشور‌های همسایه می‌شد، اما با این تصمیم دولت، ارز در مسیر سالم به جریان می‌افتد.
ضرورت خویشتن داری برای مقابله با بازار کاذب
خسرو ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه تفاوت ارز در بازار آزاد با ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار زیاد است گفت: در سالیان گذشته برای آنکه از دهک‌های پایین جامعه حمایت شود، کالا‌ها با ارز دولتی وارد کشور می‌شد، اما متاسفانه تاثیر لازم را در زندگی مردم نداشت، زیرا سود ناشی از آن نصیب فرصت طلبان می‌شد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته ده‌ها قلم کالا با ارز دولتی وارد می‌شد، اما به مرور زمان، برخی کالا‌ها از اولویت خارج شد و در نهایت واردات چند قلم کالا با ارز دولتی ادامه داشت گفت: در همین چند قلم کالا شاهد تضییع حقوق مردم و منافع کشور بودیم. به همین دلیل نیاز به اصلاح مسیر و تغییر رویکرد بود که دولت سیزدهم در این مسیر گام برداشت.
 
این دکترای حقوق خصوصی با تاکید بر اینکه هدف از تخصیص ارز دولتی، رساندن کالا با قیمت مناسب بدست مصرف کننده بود گفت: با پرداخت یارانه به صورت نقدی، جامعه هدف مشخص می‌شود و پول به مصرف کننده داده می‌شود تا هرگونه که خواست، هزینه‌ها و روش زندگی اش را مدیریت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه مصرف برای هر فردی، استاندارد و عدد و رقم خاص خودش را دارد گفت: بخوبی مشخص است که یک نفر در روز یا در ماه به صورت متعارف چه مقدار نان، روغن، لبنیات و... مصرف می‌کند، بنابر این بسادگی می‌توان میزان مصرف هر شخص را تعیین و بر مبنای آن یارانه پرداخت.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه دولت با این اقدام خود، به جای آنکه یارانه را به تولید کننده بدهد، به مصرف کننده داد گفت: در گذشته فاصله بین تولیدکننده با مصرف کننده باعث می‌شد تا عده‌ای از ارز دولتی سواستفاده کنند، اما اکنون تولیدکننده کالای خود را تولید می‌کند و مصرف کننده نیز با یارانه‌ای که دریافت می‌کند، می‌تواند میزان و نوع مصرف خود را مشخص و مدیریت سکند.
 
وی در خصوص اتفاقاتی که بتازگی در مورد هجوم به بازار‌های مصرف رخ داد گفت: متاسفانه درگیر رفتار‌های هیجانی هستیم به نوعی که یک باره بدون آنکه اتفاق خاصی رخ داده باشد، برای خرید کالا به بازار هجوم می‌بریم و بازار کاذب ایجاد می‌کنیم در حالی که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و مردم می‌توانند با خویشتن داری، از این شرایط عبور کنند.
 
نایب رییس اتاق اصناف تهران با طرح این پرسش که مگر چه اتفاقی افتاده که یک باره با این حجم تقاضا در بازار رو به رو هستیم گفت:در حالی مردم برای خرید به فروشگاه‌ها هجوم اورده اند که هیچ تقاضای جدیدی رخ نداده و فقط رفتار‌های هیجانی باعث بحران سازی کاذب شده است.
 
وی از مردم خواست نسبت به شرایط موجود خویشتن دار باشند و گفت: متاسفانه عده‌ای بدنبال دامن زدن به بحران در شرایط تصمیم گیری جدید دولت هستند و این مردم هستند که باید با هوشیاری درگیر بازی‌های مغرضان نشوند.
 
ابراهیمی با تاکید بر اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد گفت: در تماسی که با مسوولان صنوف داشتم، هیچ کمبودی گزارش نشده و کالا به وفور در بازار وجود دارد، بنابر این از مردم می‌خواهیم با هجوم بی مورد، بازار کاذب ایجاد نکنند.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا گرانی‌های اخیر را منکر می‌شوید گفت: دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت برخی کالا‌ها را آزاد کرده، اما معادل ان را به صورت یارانه نقدی به مردم داده است. بنابر این اگر کالایی گران شده، مبالغی که بتواند پاسخگوی افزایش قیمت باشد به حساب مردم واریز شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: