April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۶۵۲۴
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
0
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پنج کوه‌نوردی که در ارتفاعات «خلنو» واقع در رشته کوه های البرز مرکزی مسیرشان را گم کرده بودند؛ راه خود را پیدا کرده و در حال بازگشت هستند.

۵ کوه‌نورد گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند

شاهین فتحی با اعلام خبر گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» از روز گذشته (جمعه) گفت: حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته طبق تماس با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه‌ای مبنی بر گم شدن ۲ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» که در منطقه البرز مرکزی قرار دارد بلافاصله امدادگران پایگاه شمیرانات به محل حادثه اعزام شده و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تلاش تیم اعزامی اول در ساعت ۵ صبح بی نتیجه ماند و گروه به پایگاه بازگشت افزود: در ادامه عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان گم شده، امروز صبح با مساعد شدن شرایط تیم واکنش سریع با بالگرد به محل حادثه اعزام شده و عملیات گشت هوایی را انجام دادند.

کوه‌نوردان گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند

فتحی گفت: ساعتی پیش طبق تماس دریافتی از تیم ۵ نفره‌ای که به ارتفاعات خلنو صعود کرده بود مشخص شد این تیم مسیرش را پیدا کرده و در حال بازگشت است، خوشبختانه هر ۵ نفر هم در سلامت کامل هستند.

 خلنو، قله‌ای با ارتفاع ۴۳۷۵ متر است که در منطقه البرز مرکزی واقع شده است و بلندترین قله استان تهران است. خلنو و آزادکوه، هر دو حدود ۴۳۷۵ متر ارتفاع داشته و پس از قله دماوند و قله علم کوه سومین و چهارمین قلل مرتفع البرز مرکزی به شمار می‌روند.

قله خلنو در قلب رشته کوه های البرز مرکزی و در شمال روستای لالون (از توابع فشم) و منتهی الیه دره وارنگرود  قرار دارد. قله خلنو واقع در شمال شمشک و رودبار قصران، از شمال به دره رودخانه وارنگه‌رود، از شرق به دشت لار (محدوده‌ی لواسانات) و از غرب به‌وسیله خط‌الرأس هرزه‌کوه به منطقه دره رودخانه کرج متصل می‌گردد و از هر سو دارای شیب‌های تندی است.  

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: