April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۶۵۹۳
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
0
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار ۰.۳۴درصد افت داشت، اما شاخص هم وزن با رشد ۰.۰۷درصدی همراه شد.
ردپای قیمت دلار در بورس تهران
در معاملات روز یکشنبه، بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۵ هزار و ۴۳۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید. اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۲۵ واحدی در سطح ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۷ واحد پائین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات روز یکشنبه، ۳۱۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۳۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.
 
معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله شد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با پنج هزار و ۴۳۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۲ هزار واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۳۲۵ واحد افزایش به ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحد و شاخص قیمت با ۲۰۱ واحد رشد به ۲۷۵ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۴۴۳ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش را ثبت کردند. امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال و در ۸۱۳ هزار و ۳۱۶ نوبت معامله شد.
 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۴ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نماد‌های شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. شبندر، شستا و فملی نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

امروز نماد‌های «شپنا»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «وامید»، «تاصیکو» و «تیپیکو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شرانل»، «صبا» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس آسیاتک صدرنشین است و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فزر، کرمان و آریا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند. امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان بود که ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۹.۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۸ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۸ ماه اخیر است.
 
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۹۲ درصد کاهش یافت و ۲۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۶۶ درصد افت کرد و در رقم ۳۴۲ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد خپارس (شرکت پارس خودرو) با صف خرید ۴۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خپارس، نماد‌های حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) و تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدام (شرکت خوراک دام پارس) تعلق داشت که ارزش آن ۶ میلیارد تومان بود. پس از غدام، نماد‌های شوینده، غصینو، فلوله و دروز بیشترین صف فروش را داشتند.
 
در همین رابطه ولی نادی قمی به خبرنگار پول نیوز می گوید: اخیرا بورس رشد قابل قبولی را داشته است و انتظار ما از شاخص این بود که یک دوره استراحت یا اصلاح قیمتی را در خیلی از نماد‌های بورسی داشته باشیم.
 
وی افزود: برخی از نماد‌های دارویی در بورس امروز ممکن است تحت تاثیر بگیرند و شدت رشد نماد‌های صادراتی کمتر خواهد بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در بازار امروز بسیاری از نمادها، نمادهای ارزنده ای هستند که می توانیم برای سرمایه گذاری بلند مدت از آن ها استفاده کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: