April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
زارع از بی توجهی به فرصت‌ها انتقاد کرد
کد خبر: ۳۷۶۶۰۹
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
0
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های کشور در همه بخش‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: جزایر و مناطقی که در گوشه کنار کشور داریم، به اندازه‌ای جذابیت دارد که هر کدام می‌تواند یک ظرفیت ویژه برای اقتصاد کشور باشد.
کیش و قشم، ظرفیتی برای بهره گیری از جام جهانی
رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه مناطق و مناظر دیدنی ایران می‌تواند نمونه‌ای از جاذبه‌های کل دنیا باشد گفت: جزیره کیش یکی از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری ایران و جهان است و به اندازه‌ای تنوع دارد که می‌تواند باعث جذب گردشگران داخلی وخارجی شود.

وی استفاده از ظرفیت مناطق ازاد در خلیج فارس را بهترین فرصت برای بهره گیری از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دانست و گفت: قطر به اندازه‌ای امکانات ندارد که بتواند پذیرای ورزشکاران و تماشاچیان باشد، به همین دلیل باید در دیگر کشور‌ها پذیرای ان‌ها بود.
 
نماینده آباده درمجلس با تاکید بر اینکه نگاه مدیران باید بلند مدت باشد گفت: هنگامی که دولت‌ها به فکر چهار سال دوره ریاست جمهوری خودشان هستند، با فاجعه نادیده گرفتن بازی‌های جام جهالنی رو به رو می‌شویم.
 
وی با اشاره به اینکه می‌توانستیم برای پذیرایی از ۲۰ هزار گردشگر خارجی در مقطع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از درآمد‌های آن بهره‌مند شویم گفت: متاسفانه نتوانستیم از این فرصت بهره بگیریم، هر چند بار‌ها در این باره بحث شده و نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار کردیم، اما معلوم نیست بتوانیم از این نشست‌ها بهره ببریم و شاید زیان‌های ناشی از جلساتی که برگزار کرده، اما نتیجه‌ای نداشته، سربار اقتصاد کشور شود.
 
زارع با تاکید بر اینکه می‌توانستیم از ظرفیت مناطق آزاد برای جذب تورست و گردشگر برای سال‌های متمادی استفاده کنیم گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد این فرصت از دست رفته است.
 
وی با اشاره به اینکه کیش علاوه بر اینکه می‌توانست فرصتی برای پذیرایی از ورزشگاران جام جهانی باشد، منطقه‌ای توریستی است گفت: می‌توانستیم به اندازه‌ای تبلییغات کنیم که ورزشکاران جام جهانی بدون توجه به اینکه تیم‌ها بخواهند در کیش یا قشم مستقر شوند، به عنوان گردشگر به این مناطق بیایند و از ظرفیت آن استفاده کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باید به مناطق آزاد کمک کنند گفت: اکنون محوریت استفاده بهینه از جام جهانی، مناطق ازاد هستند، بنابر این وزارت میراث فرهنگی، وزارت ورزش، وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه و حتی نهاد‌ها یا سازمان‌ها و حتی مجلس شورای اسلامی باید در خدمت اقتصاد کشور باشند و موانع موجود را برطرف کنند.
 
وی با اعلام اینکه به نظر می‌رسد فرصت جام جهانی برای ایران از دست رفته است گفت: می‌توانستیم علاوه بر کیش و قشم، از ظرفیت شهر‌های ساحلی و حتی شهر‌های زیبایی همچون شیراز و بوشهر در زمینه گردشگری استفاده کنیم.
 
زارع برتاکید بر اینکه هنوز فرصت وجود دارد گفت: هنوز هم دیر نشده به شرط آنکه بخواهیم از آن استفاده کنیم. هنوز می‌توانیم برنامه ریزی کنیم و با تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی درست، در قالب تور‌ها و فرصت دادن به بخش خصوصی، از جام جهانی برای رونق اقتصادی بهره گیری کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: